lördag 11 maj 2013

Hjäääälp !!! Hur ska jag säga upp.....



 
 
Halloj igen!
 
Nu har jag övergett mobilbloggandet för att dela med mig av
Skogssäters i landsproblem så här på lördagskvällen , via datorn :
Funderar på hur jag lite diskret
utan att nån märker nåt kan bli av med
alla förb.......e skitbooooooring sportkanaler .
Har förra gången då jag host host " råkade "säga upp diverse kanaler
 i färskt minne ,
 när jag visst råkade att säga upp lite för mycket .
För att då få tillbaka " mina " kanaler
" blev"det konstigt nog ooooops ännu fler skumma onödiga sportkanaler.
Det misstaget vill jag I N T E upprepa igen.
 
 
Så mina vänner har ni nåt bra tips så shoooot !
Här har vi landat i soffan efter middagen och gissa vad som är på tv ?
Ja just det .....skithockey varvat med blääääspeedway G P från förra lördagen .
För det första var ju nån där i Göteborg och såg speedwayen live,
 sen kördes hela j....a tävlingen , japp hela och då menar vi totti i repris
en kväll i veckan som samme nån kollade på för att
nu vara T V U N G E N att även se sammandraget .
Asså vad i hela världen e de för fel på honom ???
Å hur ska jag göra för att säga upp bara sportkanalerna?
 
 
Om ni tipsar mej om det ska ni få ett tips tillbaka .
Det utlovade tipselitipset  som jag tjatat om hela veckan.
Sommarens finaste och godaste rose .
Asså jag säger bara ....spana in boxen ,
lovely och passar dukningen med rosa och grå Mateus  .
Då spelar det ingen som helst roll hur det smakar .
Men detta Rene Barbier var faktiskt jättegott.
Sött och med en smak av jordgubb passade det
till smidigaste fredagsmiddagen.......
 
 
 
.......skinka , baguette, jordgubbar, melon ,potatissallad
och avocado.
En riktigt somrig smidig baraattslängaihopmiddag,
 synd bara att det var lite för kallt för att sitta ute och käka
både igår kväll och nu ikväll.
Ikväll har det däremot blivit något helt annat i matväg och dryckesväg ,
en försmak av Grekland.
Det har ni som föjer bittans  på instagram eller är vän med Moi på Fb
redan fått en förhandstitt på .
 
 
Annars har det varit en riktig hemmafixdag idag ,
han med sportkanalerna hade glömt att berätta att han visst
jobbade från sju till femton , så jag har varit allena...... höll jag på att skriva.
Det har jag inte alls :-))) 
Först tittade Lillprinsen med mamma och pappa förbi på förmiddagen .
Sen dök min bästa A-L upp och tog en fika ,
 vi lyckades med att få allt viktigt som hänt sen vi
sågs sist avhandlat ute i solen :-)))
Kollade av det som ska packas, sådde och rensade lite i trädgården
 innan nästa spontanbesök ........
en hyresgäst som hyr lokal ,
 en av få som hävdar att cash is king och envisas
fortfarande med att komma hem hit och betala kontant.
 
Ha nu en fortsatt mysig helg .....
nu ska jag diskret byta kanal ,
å om nån undrar så är dukningen som vanligt
en salig blandning av gammalt och nytt , billigt och dyrt
 ......porslin Mateus och Greengate,
ljuslyktor Ittala, rosenvattentermosen från Ecohallen,
prickliga underlägg Ullared , vinglas Cervera , rosa vattenglas Ilva,
glasunderlägg är  kaffefat från rosservisen,
jordgubbsskålar är ärvda och tillhör en coctailservis,
bestick nån inredningsbutik på Freeport.
 
 
Kram Bittan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

Design by Tornblad sa...

Åh rosévin - det är gott det. Tack för tips! Dessvärre har jag inga bra tips ang dina kanaler. Men jag skulle nog ringa och prata med dem och se om det går att ordna.

Önskar dig lycka till!
Kram Malin

Cicci H sa...

Men kan han inte titta på sin sport så kan du läsa eller nåt? Du kan ju sitta i samma rum ändå? :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin