lördag 20 april 2013

Tipselitips och alldeles nödvändigt i solen



Hej hej !
 
Hoppas allt är bra .
Vilken härlig morgon vi har , solen skiner från en klarblå himmel :-)))
Då passar det väl extra bra att tipsa om solprodukter.
Solcremer ska dofta gott och påminna om strand sol och vajande palmer.
Jag kan fortfarande känna doften av mmmmmmm
den där gula flaskan som
fanns när man var yngre och som fortfarande finns men inte alls doftar likadant .
 Ser den framför mig men kommer inte ihåg vad den heter .
Den och kokosolja som gjorde att huden nästan kokade var favoriterna,
 både hade väl säkert minus framför solskyddsfaktorn.
 
 
 
Jag som älskar att sola fick vackert inse priset
 numera solas det varken solarium eller pressas på riktigt
 samma sätt eller rättare sagt inte alls .
För tretton år sedan fick jag hudcancerbesked .
Efter två operationer och kontroller
i fem år har jag samma chans att få tillbaka det som vem som helst.
Det var en av flera tråkiga händelser ungefär samtidigt som fick oss att
värdera livet och varann på ett annat sätt.
Att leva här och nu , inte bry sig om småsaker 
 eller vad folk ska tycka och tänka.
 Tankarna finns där fortfarande ibland och jag är noga med att smörja in mig
 och solar inte lika länge .
Vi har ju under åren både före och efter rest till många exotiska resmål långt bort .
Där det oftast är så varmt att det är skönt att ligga under en parasoll.
Vilket man inte precis behöver göra här hemma på sommaren,
men jag aktar mig för att bränna mig även här.
 
Dofta gott det gör detta nya inköp som jag beställde på Lyko
 H Ä R 
 efter tips från Victoria med fina bloggen Matplatsen.
Lyko har just nu kanonpriser på
 Odd Mollys solprodukter och en massa annat nödvändigt  :-)))
Jag passade på att slå till med rubbet då det var typ nästan gratis,
både vanlig ,  aftersun , en bara för ansiktet och lipbalm
Nu är jag redo för dagens bikini på altanen i solstolen med en bok
 zippandes på något kallt .
Eller näääääää inte det nä ,
 inte efter att ha tittat på termometern.
Det får istället bli .........
nu är jag redo till att hoppa i gummistövlar, Garden girl brallorna , pälsa på en
fleecetröja  och gå ut och försöka få liv i trädgården .
Solprodukterna behövs nog inte ,
inte på förmiddagen i a f  , de får vänta tills i eftermiddag att testas säger optimisten :-)))
 
 
På tal om beställa .
Jag köper mer och mer smink och skönhetsprodukter på nätet.
Bare Minerals som jag alltid använder är oftast halva priset .
Nu senast beställde Prinsessan och jag ihop på någon engelsk sida ,
 En primer för knappt  150 :- mot över 400:- som den kostar i butik här .
Bekvämt och alltid snabba leveranser i synnerhet från svenska sidor ,
max två dagar från beställning så har man paketet hemma.
Men utländska funkar precis lika bra , har testat flera olika butiker då jag aldrig
lyckas komma ihåg varifrån jag beställde förra gången.
 
Man är väl smålänning ........eller inte ,
för oftast hittar man något mer
alldeles nödvändigt kul som man inte visste att det varken fanns
eller behövdes :-)))
 
Solprodukterna var inget onödigt alls ......
möjligen då den där elektriska mascarna jag beställde samtidigt .
Den som jag nonono tipsade om igår .
Eller kanske inte den heller förresten , den funkar bra om man helt enkelt
skippar att trycka igång borsten.
Inget köp är väl onödigt ,det gäller bara att
komma på en bra förklaring och alternativt användningsområde om
det inte blir som tänkt ..... fantasin är det inget fel på :-)))
 
Nu ut i solen  .
 
 
Kram Kram Bittan
 


1 kommentar:

Lyckoslanten sa...

Nu har jag läst på och njutit av vitsippor, nallar och onödigt vibrerande inköp. Solprodukterna ska jag kolla in. Jag är ju en fräknig typ så jag aktar mig, men visst finns skräcken där när man är vid Medelhavet och bränner sig i misstag.
Så fint av dig att dela med dig! ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin