torsdag 4 april 2013

En erfarenhet och två uppenbarelser rikare

 
Happy torsdag !
 
 
En erfarenhet och två uppenbarelser rikare :-)))
Erfarenheten vet ni som läst föregående inlägg var det var.....
smygpremiärhämtningen av Lillprinsen på dagis eller förskolan som jag
försöker lära mig att det heter.
 
 
Uppenbarelserna ......
efter mycket jagande hänger något grönt i köket ,
något som matchar porslinet på hyllan.
Det var visst inte bara jag i detta landet som ville ha vårjackan i denna färg .......
rosa , turkos, vita , svarta fanns det typ i varenda butik.
Däremot bara någon enstaka grön i xsmall ,
 det visade sig att det endast fanns två gröna i Norrköping i hela landet i min storlek.
Provade den i vitt en stl mindre och det funkade .......
med inte allt för tjockt under.
Som en uppenbarelse hittade säljaren så där bara
en grön i den mindre storleken som enligt
lagret inte fanns överhuvudtaget.
Nästa uppenbarelse låg i min plånbok ,
en check på 30% på valfri vara som det var sista dagen på .
 
 
 
 Nu önskar jag bara uppenbarelse no tre ......
 att jag kan smygpremiära den imorgon ,
men då krävs det nog  liiiiite varmare än
de svinkalla minus åtta som det var i morse.
  men vem vet om inte det slår in med .
 
Ha en mysig kväll.......
imorgon är det fredag och ledig helg väntar :-)))
Ha det bäst .
 
Kram Bittan
 

 
 
.

1 kommentar:

Cicci H sa...

Vilken fin jacka! Om det är kallt och tjock tröja inte får plats innanför: ta tunn tröja innanför och snygg halsduk utanpå. Häpp!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin