lördag 27 april 2013

Att få skylla sig själv !!!!


Hej hej !

Ibland får M A N faktiskt skylla sig själv ,
grillar M A N så förbaskat fort och helt oplanerat
att nån annan inte hinner fixa resten ....
typ duka å fixa upp vimplarna , fota lite , kolla instagram , några bloggar, FB mm  
då kanske M A N får äta hamburgarna halvljumma.
Kanske det ja.



Inte för att M A N har klagat .....
men så råkade det visst bli innan
pimpandet och allt annat " nödvändigt " var klart igår kväll.
Halvljumma hamburgare  = Bittans dukning plus "småfix".





Ja för som ni ser så var gårdagskvällens duknings/ mat tema
Ala America och då krävs det all in även om
vi bara är själva här hemma.
Å jag kan lova att maten smakar fasen så mycket bättre
med en rolig dukning även om burgarna är ljumma .
Crisscutsen däremot , de som J A G planerade blev helt perfekta ....
heta och krispiga och alldelses perfekt uttagna ur ugnen :-)))




Kvällens dukning en salig blandning som vanligt :
Stora tallrikar spets Matheus färg sand, assietter, kanna och muggar Greengate.
glas Orrefors, vimplar Rusta, sugrör Leila store, hjärtformar Ecohallen,
linneservetter och virkade roshållare made by Moi,
röda ugnsformar Ib Laursen och polkafärgade rosor från Darlingen,
dagen till ära :-)))
( ja jag vet , jag hade skrivit upp snittblommor på hans ledigadagstodolista .....
det stod visserligen rosa på inköpslappen men dessa får mer än M V G 
de var superfina )


Om nästan precis exakt ett år ,
då när Moi fyller host host tjugofem
då är ev planen att återvända till kvällens inspirationsland 
U S A 
därför passade vi på att öva lite igår :-)))




Idag blir det en fullspäckad mysdag med mycket kul inplanerat,
 framåt kvällen avslutas den hos goda vänner  :-)))
Ses snart igen tills dess får ni ha det så bra.


Kram Bittan


2 kommentarer:

Cicci H sa...

Men är du på riktigt?! ;-) Jag fattar inte hur du orkar fixa inför en måltid så där! Klart jag oxå dukar fint, men du: du fixar enkelt överkursen! Ha det gött!

MINA TVÅ HEM sa...

Jag gillar dina Greengate kärl.
Dukningen är riktigt fin.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin