tisdag 19 mars 2013

Att samla ihop och skylta ....


Hej alla fina !
 ♥♥♥

Nittonde mars , en riktig firardag .......igen .
Det finns alltid något att fira ,varje dag :-)))

Prinsessan har namnsdag och min bästa E fyller år.
E var jag och grattade redan igår kväll eftersom jag jobbar sent och
Prinsessan hinner jag alldeles säkert med nu på förmiddagen innan jobbet ♥
Å idag är det ju LillPrinsen andra dag på förskolan  ,
första dagen igår gick såååå bra.
De hade både rutchbana , leksaks kundvagnar
och snälla  fröknar  "berättade " han när jag
var barnvakt en stund på eftermiddagen.


Från firande och LillPrinsar till lite ny-gammalt på soffbordet.
Det där med att samla ihop saker och skapa stilleben
eller göra som Moi och skylta upp som den värsta affär som min
jobbarkompis brukar säga
det gör jag nytt titt som tätt .


Häromdagen hamnade detta hop plock på bordet i tvrummet.
Stort grått FjärilsMateus fat , vas KostaBoda ,
rosor från Blomsterlandets julsortiment ,
fejk tulpaner , trollhassel från Skogssäters garden och några
vintageägg made by me och vips så kändes det sådär lite lagom påskvårigt .
Försöker hålla igen med det romantiska och lull lullandet och plocka fram lite mer
klassiska och strikta inredningsdetaljer,
men det går sådär med allt pastelligt ala Leilastuk i b l a köket.
Å allt fint som springer efter mig och ropar köööööp mig när vi är på utflykt
eller på nätet där vackra saker bara sådär klickar hem sig själva.
ja ni hör ju vilket hopplöst dilemma jag har :-)))

På tal om pastelligt , har köpt en så vacker Dansk bok med
inspiration från vackra trädgårdar och sommarhem.
Typ med bilder liknanade de på Dreams & inspiration och Shabby and romantic lovers
på fejjan .
Ni ska få se så fort jag fotat så ni också kan drömma er bort .
Nu vill jag verkligen ha sommar eller åtminstone vår
och fixa både ute och inne :-)))

Tvrum och matsal är fortfarande skapligt svart vita med inslag av lite trä och guld
 förutom då jag går all in med pastellig dukning ......
vilket har hänt nååååågra gånger i år redan :-)))





 Kul att ni är så många nya som hittar hit,
och att både ni och de "gamla "stannar kvar .
Syftet med bloggandet är att jag gillar att skriva och dokumentera vår vardag 
det är ett perfekt sätt att ha någon stans att kunna gå tillbaka och kolla foton,
hur det såg ut inne, i trädgården och vad vi faktiskt har gjort.
Lite egofeelgood vilket är väldigt bra för att "orka " med livet :-))) 
Tänk att min vanliga vardag , familj , lite resor och inredning , ett å annat tips
och lite lagom med galenskaper kan intressera nån mer än mina närmaste .

Ett helt gäng med nya okända prenumeranter och följare har ni blivit de senaste veckorna .
Varmt välkomna ska ni vara oavsett om ni har en egen blogg ,
ger er till känna med ett mail ,
en liten kommentar eller bara kikar in.
Å tack och lov har jag sen förra helgen äntligen blivit av med
de flesta konstiga länkningarna och spam kommentarerna
Väntar ett tag med att plocka bort kommentarsroboten så ni med Ipad och
telefoner ......ja jag vet att det är bökigt med kommenterandet .
Sorry !

Nu ska jag titta in till er för att få en maaaaaaaassa inspiration innan jobbet.

Kram Bittan


2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint har du fixat.Ja du är en riktig mästarinna på att få till det.Ha en skön tisdag vännen.Kramar Rita ♥

Lyckoslanten sa...

Härligt när besökarantalet ökar! Och javisst! Fira kan man varje dag. Idag flaggar vi för jämställdhetsdagen till minne av Minna Canth och i morgon är det Vårdagjämning! Ha en fortsatt fin kväll! ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin