fredag 22 mars 2013

Att ha nedräkning till....



Heeeeeeeeello!
Så var det då fredag igen , för de flesta men inte för oss.
Jag smittas av alla andras fredagsfeeling så det känns bra ändå.
Här måste det nog istället vara söndag eftersom vi hade fredag i förrgår,
 lördag igår och jobbhelg väntar.
Vi har för ovanlighets skull lyckats pricka in samma.
Fredag eller söndag what ever ....nedräkning till påsk pågår  i a f .
Hur har ni det ?


Igår planerades påskmaten eftersom traditionen innebär att vi är
hos oss på Påskafton , ett helt gäng .
Skönt att ha det klart .
Nu ska det bara handlas hem med, får väl ta kvasten på torsdag.
Eller hörde ryktas om att en Darling var ledig på måndag ,
å just på måndag har jag frissa besök inbokat .
Fast att skicka honom förresten är I N G E N bra ide alls
då vet man aldrig vad man får hem :-)))))
Inte det som står på listan , det kan man vara säker på i a f
Allt som har med att följa instruktioner att göra går bort för hans del .
Bättre att göra som vanligt d v s
att  jag handlar i lugn och ro och får hem det jag vill
 och han kommer lagom tills allt är klart  för att bära och betala :-)))


Har man sett..............
 lite med betoning på liiiiiiiiite gult har tittat in.
Just ett par dagar före påsk står jag ut med det ,
 gult är inte nån favvofärg precis,  grönt däremot är skönt :-)))
Glittriga ägg från Blomsteraffären.




Några ägg och påskliljor i gult räcker gott och väl
och blandar man upp det med grönt och rosa känns det bättre.

De små pappersäggen kommer från Åhlens förra året  ,
 jag såg att de finns i år med.
De ligger i en gammal hönskorg
 som jag har tre stycken likadana i olika storlekar,
inhandlade typ nittonhundra aldrig på jobbet , den blågula lådan.
Årets ljusägg i tre olika gröna nyanser från Village brinner på matsalsbordet.




En vårig dukning med grön Mateus , rosa glas från Ilva , gröna linneservettter
från Åhlens och prickiga underlägg från Ullared.


Ha nu en riktigt härlig fredag, söndag eller vilken veckodag just ni har idag
 och missa för allt i världen inte
att kika in imorgon ,
 då ska ni få ta del av den sannaste sanningarna av dem alla  .

Kram Bittan


6 kommentarer:

Arja sa...

Halloj Bittan!
Härliga bilder som vanligt. Gult är inget för mig heller, förstår inte detta ;O) Medans du jobbar skall jag bege mig på hem & trädgårdsmässan på Åhaga. Minns du? Det var inte så mycket trädgård vi handlade hahahaa.
Ha d gott kram kram Arja

Änglarna finns sa...

Fina bilder, som alltid vännen!!
Underbar dukning..du är verkligen duktig!!
Önskar dej en härlig..typ fredag..:)
Kram Annika

Jeji Chaos sa...

Härligt med påsk =) Jag har till och med gjort om på bloggen =) haha. ha en bra fredag.

Levindas Värld sa...

Här var det härlig påskfeeling! Jag gillar särskilt de gröna glittriga äggen. För mig är det också jobbhelg som väntar med turligt nog är jag ledig idag och kan njuta av den där fredagskänslan ändå :) Må gott!

vita drömmar och svarta tassar sa...

Hej Bittan! Så underbara bilder riktigt ögongodis...du är så himla duktig..du skulle jobbat med heminredning istället

Ha en fin helg
kram wivi

MINA TVÅ HEM sa...

Vacker påskfeeling!
Trevlig weekend!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin