tisdag 5 februari 2013

En dagens, att bli förväxlad med Magica de Hex, dopskålar och långskaftade rosor


Helgens långskaftade rosor hamnade 
i den tunga Orreforsvasen 
 som i många år stått undangömd ihop med sin lika
 tunga skålkompis längst bak i vitrinskåpet .
Skålen ja den är faktiskt Prinsessan döpt i här hemma på Skogssäter♥
Synd att inte användas så nu fick de åka fram igen .



Har en del sånt där
braåhasommanintevillhaframmejämt
sparat (läs nerpackat )  sen jag var liten och inte alls uppskattade att få 
finporslin , silver och kristall och även en del som är kvar efter mina föräldrar .
 Trots att det är många år sedan nu så
är det fortfarande alldeles för känslosamt att ta tag i det  . 
Både vi och Prinsen och Prinsessan har valt ut några möbler 
 och lite annat smått men resten får stå ........ 
tills den dagen jag känner eller rättare sagt orkar ta tag i det.


Å har man sett ...... för ovanlighets skull är Moi med på bild här idag .


En gårdagens alldeles direkt från frissan  .
Ny  färg och ooooops det råkade visst bli en bra bit längre istället för kortare .
Messsade en bild till Darlingen innan jag var klar , 
då när jag satt med hår nästan ända ner till midjan och kände mig som 
en lätt överviktig och överårig kopia av Magica de Hex eller
hon den där i familjen Addams  :-)))
Jag fick genast tillbaka 
Va fin du e ♥
Det är kärlek det eller kanske ett tecken på att behöver gå och kolla synen !!!
Så här blev det i a f framifrån efter klippning .

Å ja jag vet ........
kunde inte låta bli att testa bootsen i snön ,
 eftersom de passade så bra till resten av gårdagens outfit,
som bestod av svarta jeans, spetstop från Day Birger et Mikkelsen och  
den beiga favvisen från Elisa Cavaletti.
Dags att ta tag i dagen , jobb ,jobb ,jobb till nio ikväll.

See ya .

Kram Bittan

8 kommentarer:

Arja sa...

Halloj Bittan!
Satte kaffet i halsen host,host. Trodde först att du fotat någon väninna när jag bara kollade bilderna. Tills jag även började läsa.. vilken puma ;O) Supersnyggt blev det. När bilder tack!
Ha d gött kram kram Arja

Änglarna finns sa...

Darlingen..behöver inte kolla synen!!
Såå snyggt det blev..verkligen jättebra!!
Önskar dej en fortsatt bra dag!!
Kram Annika

Efter behag sa...

Hej
Säger som Arja ...mer bilder tack på dej din fiiining. Har ju haft förlängning själv för några år sedan är lite sugen igen...men vilken färg ska jag ha på håret? Tips Tack.


Kram Ann-Louise

Efter behag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lena/isklockan sa...

Men vad fint.....håller med de andra , en riktig puma:)))). Söta rosor...vill ha rosor. Kram

Home2tiny sa...

Ursnyggt, både bloggerskan o outfiten. Mannen behöver inte kolla synen, den är perfekt....Kramisar Tina

hemma hos lilla mej sa...

Kanon snyggt både bloggerskan och outfiten.Mannen behöver inte kolla synen.Underbara rosor.Ha en skön tisdag.Kramar Rita ♥

Carina sa...

Va´ fin du är!
Ingen Darling som behöver kolla synen där inte!
Och du, snygg out-fit oxå!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin