måndag 11 februari 2013

Att vakna till ja må du leva på fel dag


God måndag !

Hoppas ni får en fin start på veckan 
Min startade lite väl tidigt.
Man brukar ju säga att man fått barnen för sina synders skull 
men här stämmer det inte riktigt  .
Synder har jag uppenbarligen gjort men de straffas inte av dem utan av deras far.
Jag har alldeles säkert fått en Darlingen för mina !!!


Kvart över sex efter en lång jobbhelg och med ledig dag idag 
blir jag väckt av någon som sjunger Ja må du leva med frukostbrickan i högsta hugg
bredvid sängen ,  i klädd typ ingenting mer än frukostbrickan !!!!
Googla på oplanerad ,spontan eller bara helt enkelt dum så
lovar jag att han dyker upp som första träff !!!

När jag till slut lyckats fatta att jag varken fyller år eller 
behöver vakna så tidigt berättar han att 
han nog glömt att säga att han jobbar kväll denna veckan 
vilket betyder att även han har sovmorgon.
Jaaaaaaa den lilla detaljen hade visst missats.
Men varför sjunga Ja må du leva  ???
Han kom inte på något bättre i sångväg just då och vis av erfarenhet 
kände han på sig att jag inte blir lika arg om han sjunger
när han vet att han gör något som inte kommer att bli superpoppis .
Stackars grannar säger jag bara .....
Han sjöng säkert konstant när mina träd skövlades i helgen med .



Nu när det äntligen börjar bli ljust ska jag ut och fota skogsskövlingen tänkte jag .
Även om jag aaaaaaldrig skulle erkänna det så ser det riktigt bra ut 
med utsikt åt ett nytt håll efter tjugosju år ,
Då kan ni ju tänka er storleken på träden som åkte ner .
Å de var inte precis små när vi blev med Skogssäter för tjugosju år sedan heller.
Ett par lastbilslass med ris väntar på hämtning nere vid vägen.

Sen bär det av mot stan för veckohandling 
med alldeles säkert ett litet besök hos Lillprinsen på vägen.
Jag har en plan för trerätters till lördag när vi ska ha gäster .
Känns som den kräver  en provlagning först
så Leilaförklädet kommer att få sig en dejt framåt eftermiddagen .


Välkomna ni nya följare och läsare och
 tack för alla kommentarer.
Ni är bäst så därför är dagens tulpanbukett 
bara till er ♥♥♥

Kram Bittan



5 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon!!
Ha ha...det är en fröjd att läsa din blogg!!
Tur att Darlingen vet...att detta med sång hjälper..!! För gud så mysigt..att äta frukost i sängen!!

Härligt att upptäcka..att man fått en helt ny vy..från sitt hus!
Skall bli spännande att se!!
Önskar dej en fortsatt ljuvlig dag!!
Kram Annika

hemma hos lilla mej sa...

Haha ja det är bara så härligt att läsa din blogg.Tur att Darlingen vet att detta med sång hjälper.Ha en skön och ledig måndag mys och njut .Kramar Rita ♥

Enelid vitt och lantligt! sa...

Tack för ett gott skratt:)
Ha en bra start på veckan.
Kram Carita

Lena/isklockan sa...

Ha har men tanken var god :)) kram

Carina sa...

Haha, vilket trevligt uppvaknande....sedan det där med träden, jag vet faktiskt vad du pratar om....gjorde ju den resan förra året (kolla årskrönikan)och ibland kan jag inte låta bli utan sakna en del ändå och ändå inte....för det blev både ljust och luftigt och egentligen riktigt bra :/
Ha det gott och kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin