onsdag 9 januari 2013

Att bara vara M I N...... åtminstone för i helgen och totalt manglad



Hej hej !

Hoppas allt är bra med er .
 Här är det oplanerat sängläge som gäller ,
inte alls riktigt vad som var tänkt för veckan.
Vaknade igår morse och kände mig totalt manglad,
frös och hade ont i hela kroppen .
Proppade i mig ett gäng alvedon och tänkte att det hjälper nog.
Åkte och fixade naglarna , handlade blommor
och kom till jobbet framåt förmiddagen fortfarande manglad
men "redo " för en tiotimmarsdag .
Trots påfyllning av mer alvedon blev det inte bättre,
utan snarare sämre och sämre .
Hela eftermiddagen trodde jag att jag skulle frysa ihjäl där vid skrivbordet ,
 i dubbla tröjor O C H en fleece insåg jag att influensan och febern var ett faktum.
Så här i sovrummet ligger jag totaldäckad idag .

Nu gäller det att kurera sig till helgen för vet ni va ....
då ska han banne mig bara vara  M  I N 
han den där Darlingen .
Mr Handy man är sugen på att fixa hemma :-)))
Svårt att välja vad han ska snickra när han för en gångs skull en ledig helg inte är bokad av
någon Prins eller Prinsessa .
Brädvägg här i sovrummet eller nytt matsalsbord  ???



Bestämmer jag mig inte fort som attan
blir han väl säkert bortbokad igen ........
 så där ja nu var det bestämt .
B O R D blir det :-)))

Sovrummet får vara utan brädvägg ett tag till.
Här får det istället räcka med den senaste "förnyingen " i form av de gamlagamlagamla
 svarta plåtuteborden , nya lampor shoppade i Ullared strax före jul,
vita gardiner upphittade i gardinlådan i källaren och
överkast från garderoben .
 Vips känns det lite "nytt ,  ljust ,vårigt och helt ok även utan brädvägg.




Jihaaaaaaa nytt matsalsbord here we come !!!

Å har man sett , spetshyllan har fått flytta upp till sovrummet då den hade gjort sitt i matsalen.
Här passar den bättre och får nog hänga med ett tag till.


  .


På krokarna under hänger favvoplagget just nu och
vårt LOVE album som jag gjorde till den
tjugoåriga bröllopsdagen för snart fem år sedan.
Tänk att det redan har gått fem år sedan dess ,
alldeles galet vad fort tiden rusar iväg .
Pingstafton 2008 firades med en extra familjemedlem,
den dagen till ära blev vi med Wilda ,
cabben som vi aldrig någonsin kan sälja just för att hon införskaffades 
till minne av tjugo lyckliga år tillsammans .
Undrar vad vi ska hitta på för tjugofemårsdagen mer än resan,
dags att börja fundera på det .
Det får bli en lagom sysselsättning här i sjuksängen ,
det och att leta stolar till matsalsbordet.

Må så gott och på snart återseende.


Kram Bittan


4 kommentarer:

Lisas och Mattias Blogg sa...

Vad härligt att se fram emot ett härligt bord :) du är så duktig Mr Handyman :)
Krya på dig min vän och hoppas du hittar några snygga stolar.

Kraaaaaaaaaam

Elzie sa...

Vad härligt det såg ut där i er säng. Inte så härligt dock, att behöva ligga däckad av feber där. Men du är snart uppe på benen igen, om man "känner" dig rätt, hihi.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Lena/isklockan sa...

Spännande med brädväggen och krya på dig kramar skickas.

Änglarna finns sa...

Så mysigt sovrum ni har!!
Vilken tur, att du snabbt bestämde dej..för bordet menar jag!!
ja du..åren bara rusar förbi..när man tänker tillbaka..så är det nästan så att man kan bli rädd!!
Är 7 år sedan i höst, som jag hade 50 års kalas..vart har dom åren tagit vägen?
Ja ja..är som det är och självklart fortsätter vi att göra det bästa av allt!!
Krya nu på dej, vännen och hoppas snart att du är frisk!!
Kram Annika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin