lördag 22 december 2012

Lucka tjugotvå....krispigt, vitt, frostigt , glittrigt å nästan nyårsvarning


Lucka tjugotvå....


bakom den döljer det sig blommor, blommor , blommor .
Vita krispiga .
Jag kunde inte låta bli att frossa  en sista gång innan jul
när jag vara i stan häromdagen.



Krispiga, glittriga vita tulpaner,julrosor, hyacinter,
saintpaulior ,snittamaryllisar m.m .
Nästan lite nyårsvarning så här dan före dan före dan :-)))




Letade fram den gröna ljusslingan med fjärilar ,
visst ger det hopp om att vi går mot ljusare tider  .
Men först ska vi ju fira
J U L.




Har du lite tid över och en brie i kylen så
varför inte göra en varm brietårta till kvällens glögg.
Det hade jag till glöggkvällen i onsdags och
det var precis just det vi fick till förrätt igår kväll hos M o G ,
brietårta tillsammans med pepparkaksbröd och diverse garneringar.
I deras vackra julhem hittar man alltid något nytt att copa så även denna gång
vilket betyder att  på
annandagen S K A  Darlingen bygga en vägg ,
det behövs till det senaste :-)))


How to fixa en brietårta om någon undrar :

Skär av locket och täck med olika sorters nötter
tex pinje , salta jordnötter, cashew, pistage och valnötter .
Ringla över honung och strössla med flingsalt och  solroskärnor .
In i ugnen i 200 gr i ca 10 min.
Med det vill jag önskar en mysig dag .
Det ska vi ha tillsammans med LillPrinsen :-)))


Kram Bittan

1 kommentar:

Enelid vitt och lantligt! sa...

Vita blommor är så underbara.
Helt klart min favorit.
Ha en riktigt GOD JUL!
Kram Carita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin