onsdag 5 december 2012

Lucka fem ...glad femte december :-)))

 
 
Hej å glad femte december !
 
Hur har ni det i snön ?
Här är det lovely , som ett riktigt sagojul landskap ,
i a f när man sitter inne med en massa tända ljus 
och slipper vara ute å frysa.
 
Lucka fem är lika med Lillelördag och julbord på jobbet för min del,
 så ut är jag väl så illa tvungen att ta mig.
 
 Lucka fem firar vi med att göra någon glad tycker jag  :-)))
Som vanligt frossade jag tiiiiidigt  i hyacinter.
Därför är det just idag
läge att byta ut dem för andra gången.
Så den 5 :e december får härmed bli den stora blomförnyelsedagen .
När du ändå shoppar blommor varför inte passa på att köpa julblommor att
göra någon annnan glad med.
En julros är väl aldig fel att få så där bara för att .........
eller för att önska glad femte december.
Själv fuskar jag .......var och önskade Lillprinsen glad fjärde december igår
med lite av det han skulle fått i julklapp och imorgon
tänkte jag önska Prinsessan med Prins glad sjätte december :-)))
 
 
 
 

Mina julfavvisar är julrosor, hyacinter och en doftande en dekorerad
 med med kanelstänger och snö.
Inte för att det behövs mer efter snökaoset som varit utan bara för att.
Hörde precis på nyheterna  att Arlanda var stängt ,
tur att man inte ska ut å flyga nu.
 
 
 
Glad femte december .
 
Kram Bittan


3 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

ja, nu råder det snökaos lite överallt i vårt avlånga land, hoppas snön ligger kvar till efter jul så det inte blir regn kaos också...kramis semlan

Lena/isklockan sa...

Vi har som tur är inte drabbats av nån snökaos än. Fina foton du visar. Den vita julrosen är så fin . Köpte en också för några dagar sen. Och så ska det vara vita hyacinter :-))

Kram

Älskade pion sa...

Visst är det mysigt med julens alla härliga blommor.Vilken snökaos det har blivit,tur att man bara ska sitta inne idag då.;)Kram Ulrika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin