torsdag 1 november 2012

Vad lyckan egentligen sitter i....å mitt recept på det


Hej November och alla ni andra !

♥♥♥

Hoppas allt är bra med er.
Vill börja med att hälsa alla nyingar varmt välkomna
till mitt lilla plejs.
Här är tanken att kunna pausa en sväng från
r l med myspyspics, lycka och feelgood  i största allmänhet,
 ibland kryddat med något halvtänkvärt i  textform ,
å ibland kan man säkert undra om sladden sitter rätt i :-)
Bilder varvat med tankar och vad jag känner för att skriva om.

När jag ändå är i farten så hälsar och tackar Mr White
 för alla fina kommentarer .
Han har fortfarande inte hamnat på sin rätta plats så
vi har fortfarande lyse :-)

Idag blir det kläder och duknings pics.
Två av alla grejer som i a f för mig är synonymt med feelgood.
Precis som med smycken fastnar jag totalt för vissa
plagg och då används de flitigt, läs alltid.
 Endel bara blir såna där "måstehapåmigjämt".
Är ni lika dana ?


Gissa om både lyckan och feelgooden 
var stor i Odd Mollybutiken på 
Freeport när
bara hängde där och väntade,
ungefär som servettringarna ni vet .
De som ropade Biiiiiiiiiiittan på långt håll.
Klicka på gröna länken ovan om ni vill se mer.
Jag är egentligen inget jätte O. M fan ,
men visst hänger det en och annangodbitsinvestering i garderoben.
Den här investeringen har redan blivit en sån där
"måste ha på mig jämt ",
å dessutom är den ju perfekt till jeans .


Handvirkad och handstickad är den visst sägs det,
och i det allra mjukaste tunnaste garn.


Men på tok alldeles för galet dyr,
skulle aaaaaaaaldrig fått för mig att
köpa den till ordinarie pris,
 men nu när den var till halva priset var det inget att tveka på.
 Bara för Moi att "investera i både den och linnet under  :-)
Som tur var hittade herrarna en soffa
för det tog visst en liiiiiten stund att prova.


Å som killen som jobbade där sa till Darlingen
-tänk vad lycklig hon/ du kommer att bli ,
som tjänade såååååå mycket pengar så enkelt.
Ja precis .
Rätt man på rätt plats :-)

Min med rätt inställning ,
d v s T B B väntandes i soffan
och han i butiken som också exakt visste hur han skulle agera.
Vad T B B betyder vet ni väl vid detta laget ,
om inte så är det Thomas bär och betalar.
Bära är han alltid bra på , men betalar......
tja för det mesta :-)))))


Lyckliga , jaaaaaa såklart ,
även om lyckan varken sitter i en tröja
eller att få betala den så visst  :-)))

Nääääää......
 lyckan sitter ju som bekant i porslin, inredning och att
göra om hemma istället , det vet väl alla ....
eller ?!


På tal om å göra om ja,
stjärnan på skåpet och lyktan som egentligen bor ute
har fått stå kvar efter julfotograferingen ,
det är väl enda "göraomet" som hänt här mitt i renoveringskaoset .
Men lycklig ja det är Moi ändå,
snart är resten klart med hoppas jag :-)


Med finaste familj , vänner , boendes i vårt "drömhem"
och ett roligt jobb så har man inte mycket kvar
att önska för att alltid vara lycklig.
Skulle väl i så fall vara
  några "enkla" saker till såsom att nära och kära får vara friska,
fred på jorden och att det alltid är sommar ,
då är lyckan totally forever :-))))))

Mycket sitter i tanke och handling,
ett enkelt recept på vardagslycka  är :

Att alltid börja och avsluta  dagen med
jag älskar dej ,
 positivt tänkande - jag vill istället för jag måste,
 att i möjligaste mån se till att helt enkelt strunta i
eller välja bort det som suger energi
och se till att fokusera på att glaset i livet alltid är halvfullt
istället för halvtomt åsså lite firande på det, som ni vet
har vi inget att fira så ser vi till att hitta på något .
Phu det blev en lååååång mening,
hängde ni med ?

Så gör vi och det funkar så bra så .......
för det mesta :-)


Hoppas ni också är lyckliga och
 glöm inte att det bara är du som kan
påverka vad du själv känner .

♥♥♥

Kram Bittan

5 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Ännu ett härligt inlägg!!
Fnissar lite..för jag skrev något liknande i mitt inlägg idag...
Just detta att göra det bästa av allt!!
Du eller rättare sagt hela familj..kan verkligen konsten att ta vara på..just det där lilla.. både till vardags och fest!!

Önskar dej en fortsatt underbar dag!!
Kram Annika

Lisas och Mattias Blogg sa...

Mycket fin kofta du hittade riktigt fiiiin och vad pengar du tjänade du får snart komma igen och gör lite fler fynd :) nämen vilket fint kort på killarna i soffan ;)

Hihihi vad go du är såg mister White precis i min stil :)

Ta hand om dig
KRAAAAAAAAM

Lena/isklockan sa...

Vilket härligt inlägg. Man blir verkligen glad av det. Fin kofta och ett snyggt porslin. Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Men så fin kofta, en sån där som kommer att bli använt jämt! Ellerhur:) jag är likadan! Jag svarde dig om budapest hos mig. Kram Nilla

hemma hos lilla mej sa...

Härligt inlägg.Snygg kofta och underbart porslin.Ha det bäst .Kramar Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin