måndag 29 oktober 2012

Om ni undrar........ å att fira måndag



God morgon på er !

Om ni undrar .....
Det här har jag I N T E  käkat till frukost idag ,
men det hade inte varit helt fel att starta veckan med en
sån här eller vad säger ni ?
Bara för att.....



Med en alldeles äktäkta västkustsräkmacka tittar jag in
och önskar er en fin start på veckan.
Hoppas ni har det bra å firar måndag .

Det gör jag med ledig dag efter en "galen" jobbhelg.
Måååååånga människor handlade i  den blågula lådan i helgen vill jag lova. 
Nu jobbar jag ju inte ute bland kund , utan administrativt vilket innebär 
allt före och efter betalningen för såväl restaurang som varuhus 
åsså lite försäljningsuppföljningar, en massa nyanställda och den 
sedvanliga "personalpsykologin"  på det  :-) 
Å vips var denna helgen över .....åkte hemifrån kl elva
i fredags och var hemma kvart i åtta igår kväll.
Halleluja för den extra timmen när det inte blir så mycket 
vaken tid hemma dessa helger.


Alltså är jag värd att fira ledig dag .
Som vanligt finns det mycket man kan fira bara man har fantasi och
tänker efter .
Fantasi har jag så det räcker och blir över..... å nu har jag tänkt .

Idag tänkte jag fira :

1.  Att LillPrinsen fyllde elva månader i lördags.
  
2. Att värmegolvet och att parketten 
nu är på plats i vardagsrummet .

3. Att vi slipper NewYork stormen. 

Det kan t e x firas med  :

1. Att svänga förbi och pussa på LillPrinsen
å gama till mig en kopp kaffe av hans mamma :-)))

2. Att kolla A L L A eller så många avsnitt jag orkar av sista boxen
 Desperate Housevife ,
den som  jag fick av Prinsessan i lördags bara för att jag bad om den :-)))

3. Att fixa naglarna , "kolla i butiksskyltfönster "  och samtidigt 
se till att ha en mamma/dotterdate 
med Prinsessan när jag ändå är i stan :-)))

 Dags att sätta igång firandet om allt ska hinnas med.
Ses snart igen.

Kram Bittan


4 kommentarer:

Lisas och Mattias Blogg sa...

Önskar dig en bra dag och fira lugnt :)
P.S Grymt god macka :)

Kraaaaaaaaaaaaam

Hantverkarglädje sa...

Jag antar att du är värd en ledig dag efter en sådan helg.
Hade du fått börja dagen med en sådan macka då hade nog jag varit avis. Ha även en skön kväll.

Maria sa...

Mums vilken macka. Och din helg har varit fullspäckad ser jag.
Önskar dig en fin tisdag, kram Maria

hemma hos lilla mej sa...

MMm vilken underbar macka.Låter som en skön ledig dag.Ha det bäst vännen.Kramar Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin