tisdag 9 oktober 2012

Min väg till stan , inte en flugsvamp eller vätte så långt ögat når



Hej hopp !
 
 
Det där med höstfotandet igår blev inte
 så mycket av med innan det återigen mulnade på.
Gaaaaaaah ....gissa om vi var blöta efter kvällspromenixen.
Blev t o m erbjudna skjuts hem av en som tyckte synd om oss i regnet :-)
Men skam den som ger sig , bara att hälla ur gympadojjorna och
försöka åla sig ur ett par fastklistrade jeans när jag kom hem
och upptining pågick sen resten av kvällen i soffan.
 
Å inte ett endaste trollskt skogsfoto med flugsvampar
och vättar som jag hade tänkt blev det heller.
 
 
Tur att jag inte hann samla ihop
 en massa rekvisita och modeller
som jag tänkt.
Några landskapspics knäppte jag i a f på väg till stan och
några med utsikt i Stadsparken strax intill där Prinsessan bor.
En del av dem såg ni igår.
 Hoppas på fint väder till helgen då S K A 
jag banne mig ut med rekvisitan :-). 
 

 
Dessa bilder är tagna en liten bit ifrån oss
strax bortanför
där Prinsen med familj numera bor,
Tänk att så nära har vi rena rama landet
 innan man kommer ner mot stan.
 
 
 
 
Tack för kommentarerna förresten om min nya frissa
i förra inlägget ,
både här och på andra ställen ,
alltifrån snyggt , coolt, häftigt ,till att om någon kommit
 hem sån hade det blivit skilsmässa !
Haha tack tack jag förstår precis ,
men Darlingen är inte så känslig om man säger som så :-)
Han kom hem halv tio igår kväll efter jobbet ,pussade mig,
 tog en macka , satte på sporten
samtidigt som han tog datorn för att läsa min blogg.
Tittade upp och sa ojdå ja just det du hade ju varit och fixat håret ,
 det "såg" jag visst .
 
Det fick mig osökt att tänka på en annan sak ......
Jag gillar förändring och att allt inte alltid ser likadan ut,
 det ska synas att man gjort något är min filosofi ,
både i utseende, i livet och på jobbet.
 
Att göra det man känner för och våga något annorlunda ,
( nu menar jag inte att slänga i lite röd hårfärg utan i största allmänhet )
att fullkomligt skita i jante lagen och
detta förbaskade svenebanan landet lagom.
För oss skulle livet vara urtråkigt och innehållslöst
om vi inte var spontana och såg till att samla på
Carpe Diem och upplevelser.
Om det ena dagen sen bara är att sitta i soffan tillsammans
och ta det lugnt ,
eller att åka till världens ände spelar ingen som helst roll.
 
 
Så  ett tips ut i livet och njut ,
se möjligheterna istället för hindren .
Det är bara DU själv som bestämmer om ditt glas är
halvtomt eller halvfullt.
 
Kram Bittan

4 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Håller med dej...är ett av mina motton..Att se just möjligheterna..i stället för hindren..!!
Allting går såå mycket lättare då!! Fina bilder du visar...!!
Detta väder..pust..regn..och grått!!
ha nu en fortsatt underbar dag!!
Kram Annika

madebysinda.com sa...

Hålller sååååå med dig! Hatar jantelagen! En del verkar vara så upptagna med att kritisera hur andra väljer att leva sina liv så man undrar om de glömmer bort att leva sitt eget liv! Nä du - mitt glas är alltid halvfullt!

Lena/isklockan sa...

Super snygga foton . Härliga inlägg med allt mellan himmel och jord.Gillar dem riktigt mycket.

Kram

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder.Härligt inlägg.Klart man ska vara positiv.Ha en skön tisdag snygging.Kramar Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin