måndag 8 oktober 2012

Att byta arbetsgivare en solig höstdag som denna


Hej å god måndagsmorgon !
 
♥♥♥
 
Härligt att få vakna upp till en "ledig dag" efter en låååång
jobbhelg  med  blå himmel och sol .
Säger som Darlingen ledig och ledig ...
jag byter bara arbetsgivare :-)
 
Vilken energi det ger .......ja både solen och att "byta arbetsgivare ".
Å snäll måste jag ha varit i helgen när jag inte var hemma ......
en upprensad trädgård och en bukett långskaftade rosor från Darlingen
 plus en stor påse rensade kantareller från Prinsens svärmor väntade på mig.
Nu ska det bli kantarellsoppa med bacon och sherry.
Ibland är det riktigt bra att jobba helg .
 
 
 
 
 
Tack förresten för all respons överallt på kläd och stövel picsen,
jättekul att ni som jag gillar dem skarp ,
men dö behöver ni absolut inte göra....
åk till Berlin istället :-)
Eller som min bästa Arja föreslog , om jag köper något till
mig på mina resor är det lika bra att jag direkt tar två,
en till henne med .
 
 
 
 
Vad hittar ni på idag ?
Lite egentid i form av frissabesök och mööööööjligen
kanske någon liten höstshopping ska det bli för min del  i a f.
Å baske mig om jag inte ska lyckas få till några vettiga höstfoton jag med ,
det står som no uno på todo listan.
Det enda  jag fått till i den vägen i år
är ett gäng pics som jag älgade iväg och knäppte på
grannens träd , några i trädgården ett gäng höstlöv
på marken i fredags i raketfart innan jobbet
 vilket höll på att kosta minusflex .
Blir så inspirerad när jag ser alla era fina bilder från naturen,
en sjö med spegelblankt vatten som speglar sig i alla höstens färger,
barn som kastar löv, klädfotografering och rolig rekvisita
som är medsläpat ut i skogen.
Hinner nog inte fixa till sånt just idag men något
ska det allt bli.
Vill vill vill .
 
 
 
Kommer ni ihåg golvramen  som Darlingen fick när
han fyllde år ?
Nu är den tillfixad med svartvita favoritfoton på familjen 
men kom på att det skulle vara mysigt att byta ut några
 här och var mot årstidsfoton i färg.
Höstiga nu , jul ,vinter ,påsk , vår  o s v .
Alltså mot höstfotograferingen pronto ! 
Nu hinner jag verkligen inte sitta inne längre.
 
 
 
 
Ha en fin start på veckan ,
ta hand om er och glöm inte att CARPE DIEM.
Livet är alldeles för kort för att inte njutas av.
 
Kram Bittan
 
 

1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en härlig dag.Ja egentid behöver vi alla .Ha nu ett skönt och härlig besök hos frissan .Är ju bara så skönt.Hoppas att du hittar något på din shopping .Ha en fin start på nya veckan och en a.m.a.z.i.n.g. måndag.Varm kram med omtanke o kärlek att fylla din dag med /Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin