tisdag 14 augusti 2012

En måndagens på tisdagen ...å semester forever

Enklaste måndagsmiddagen.... antipasti ala Skogssäter ,
en lightcopy paste även det på en middag vid Medelhavet

Hej igen !

Inte för att jag egentligen är helt säker på att
jag skulle vilja ha semester forever .....
men fasen vad skönt det är att bara vara hemma
och ta dagen som den kommer.
Vi har hunnit massor  som vi inte räknat med ,
både nödvändig målning och trädgårdsfix ,
jag har fotat och redigerat bilder ,
bloggar flera inlägg om dagen , börjat göra om layouten i bloggen lite grann
som ni kanske märker, tittar in hos er,
solat lite när solen behagat att titta fram,
vi har umgåtts med både barn och vänner
utan stress och tider att passa.
Behagligt liv ♥
Men semeseter forever  ???
Nja, nää kanske inte  , men någon mer vecka hade inte varit helt fel.

 Bröllopsverandan var det ju jag skulle visa ,
 den kommer .......
 måste bara sticka emellan med ett dagens mat tips
från gårdagskvällens middag,
busenkelt och sååååå gott.
Bra att ta till när man inte vill stå länge i köket eller
när fantasin tryter.

Matinspiration hemsläpat i minnet från Italien vitt vin hemsläpat  från Bordeaux
 och melon hemsläpad från Ica 

Det blev en light copypaste av en middag jag åt vid Medelhavet.
Återigen en sån där Thailandshet kväll när låren klibbade ihop
och inte ens iskallt vin svalkade.....
på en restaurang där menyn enbart stod på Italienska och jag 
skippade att försöka få det jag beställde
(vilket lät som tagliatelle ) 
förklarat på knackig engelska.
Om det hade stått någonting med antipasti hade
jag väl hajjat vad som komma skulle.
Det var en chansning som gick hem .....
 ni kan tänka er min min när "pastan" visade sig vara
något helt annat inburet på en stor träbricka.
massor av goda chakuterier ENBART !
Hur som helst gott var bara förnamnet och ett mat tips att ta med sig hem.
Tänk vad man missar om man inte vågar chansa ibland.
Gårdagens fick tillägg av minibruchettas, en cantadou,
en kall dipsås och melonskivor.

Ha det så bra tills vi ses igen
och glöm inte att Carpe Diem  :-)
Kram Bittan


6 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken härlig bricka med godsaker på!!! Härligt att du njuter av att vara hemma, det gör jag med fast hade hellre varit i Marina i och för sig:)). Och så börjar jag jobba på fredag, och jag hade hellre haft semester forever. Helt klart!!! Men jag blir på så gott humör av dina inlägg, jag vet att jag sagt det förr:)).
Vad många inlägg du gjort, härligt när inspirationen flödar.
Ha det gott.
Kram Maria

Arja sa...

Halloj Gumman! Shit pommefrite vilken snygg blogg du fått till! Gillar den där stooora bilden, riktigt snyggt :O)
Njut nu vidare era sista semseterdagar kram kram

Unknown sa...

Hej vännen vad du läskar mig blir jätte hungrig på all mat o gott du visar. Jag håller med om semestern bara man fick betalt så skulle min också vara i evighet. Ha en underbar dag kram Beijan

Cathrin sa...

Aaa men ....värsta lyxmiddagen ju, såg fantastiskt gott ut, och du I löööööv din kudde med det gamla madrasstyget på, sytt själv? Kram Cathrin

Anonym sa...

Men vad svamp,tyckte mina 3 l såg mycket ut..fuskigt!! hihi
Fina matbilder,tror att jag beställer bord snart..
Kram annika

Life´s Silverlining and I sa...

Men åh så du var i Italien, hittade in till din blogg nu från din kommentar hos mig:) jättefin blogg! Kram Nilla

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin