måndag 20 augusti 2012

Att hålla tummarna !!!!!


Jaha mina vänner .....
Hur har ni det ? Hoppas allt är bra.
Måndag v 34 !!!!!
Kanske inte den mest efterlängtade dagen i år precis.
Dagen då även vår semester är till ända.
Snyft ......... men yipeeeee för att jag i a f
 smygstartar  med två lediga dagar eftersom jag jobbar helg.
Såg precis på nyhetsmorgon hur man ska göra för att fortsätta ha kvar den lugna
semesterkänslan och inte falla in i jobb /höst /prestations stress .
Så enkelt ..... sammanfattning bara att flytta ut på landet och Carpe Diem ,samtidigt
dra ner på alla "måsten" och
istället enbart göra det som känns bra , ha en tv fri dag,
och gå ner i tid på jobbet :-)
Undrar vilket man ska ta tag i först .......
Det där med att flytta skippar vi nog ,
Skogssäter ligger ju inte riktigt på landet om man
inte jämför min uppväxt på bakgatorna i stan förståss
då gör det det :-)
Skippa tv :n ,Carpe Diem och dra ner på måsten tycker jag låter
som en bra början :-)
Sen skulle jag nog absolut kunna
tänka mig att gå ner några timmar /v på jobbet.
Men Rom byggdes ju inte på en dag.



Tv fri dag får det bli imorgon ,idag är det ju både Robinson och Dallas :-)
Alltså startar jag med  Carpe Diem  .....
ett  efterlängtat frissabesök nu på förmiddagen .
Fick ett bryt häromdagen och lekte frissa själv,
så ni kan ju bara tänka er att det är mer än välbehövligt,
 både att få både mitt bryt tillrättat och att fixa till en ny höstfärg
istället för det solblekta ljusa.


Semestern i år har verkligen varit fyra härligt avkopplande veckor
och precis så bra som man kunde önska sig.
För första gången på tjugosex år har vi haft fyra veckor tillsammans å
vi har verkligen inte varit mycket längre ifrån
varandra än typ en armlängd  under heeeeeela tiden ♥
Så hur vi ska överleva nu är en gåta .




Vädret i början var ju inte det allra bästa , men det rådde vi bot på i Italien.
Där var det så varmt att låren klibbade ihop , solen
stekte från en klarblå himmel hela tiden och jag lovade dyrt och
heligt att nu blir det aldrig mer någon tropisk vinterresa.
 Men vadårå man är väl inte sämre än att man kan ändra sig ! 
Sen vi kom hem har det faktiskt varit riktigt fint ,
speciellt igår , det måste varit årets varmste dag ?!
Lite hemmafix blev det  nu på slutet, i form av målning av entre och altan ,
hade egentligen behövt måla lite till men hinns nog med innan hösten . 
Nya byggplaner är på G..... tjoho,
Darligen har börjat skissa på något som kommer att bli sååååå bra ,
Ingen byggstart i år men kul att ha något att se fram emot .
Nästa sommar kanske ?!

 

Igår var vi med Prinsessan och hennes Prins på husvisning.
För säkerhets skull var hela "klanen " med , hans föräldrar
 Prinsen, hans Prinsessa och LillPrinsen :-)

Det var precis så fint som det såg ut på Hemnet 
och de fastnade för det båda två.
Bara att flytta rakt in , bra planlösning , stor inglasad altan, välskött trädgård
och det mesta tiptop så nu får vi se vad som händer !!!
Kruxet är väl att det säkert blir budgivning ,
det var en hel del folk som verkade intresserade.
Men det vet man ju inte förrän det satt igång. 
Huset ligger på perfekt gångavstånd mitt emellan Prinsen och oss,
inte långt ifrån sjön så det kan inte bli mycket bättre .
De ska dit ikväll igen för att kolla ytterligare en gång.
Hoppas att det känns lika bra som igår nu när de fått smälta lite över natten.
Inflyttningen var inte förrän i februari så det är bara att hoppas att det avskräcker några. 
Spännande att se hur det går i veckan .
Vi håller tummarna !

Avslutar med några pics på mitt senaste fotande av LillPrinsen
när jag var barnvakt häromdagen.


 Tänk vad lite som behövs för att sysselsätta en liten Goding en hel eftermiddag,
såpbubblor och några sandlådeformar så är Liten fullt koncentrerad och helnöjd.
Go och glad är han alltid  ....... även om det inte är det lättaste att
fånga det på bild . 





 Ha det så bra .
♥♥♥

Imorgon ska ni få se höstens nyheter.
Missa inte att titta in om du vill kolla.

Kram Bittan

P.S Välkomna ska ni vara alla ni nyingar som av någon anledning lyckats hitta hit :-)

 Den nybakade Konditorn tackar så mycket för gratulationerna
och jag för alla kommentarer .
Tackelitack ♥




2 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Söt liten parvel! Jo mycket man kan göra för att behålla semesterlunken:) min erfarenhet säger dock att man snabbt kommer in i alla måsten tyvärr:) kram Nilla

Rosor och Pioner sa...

Även om det är skönt med semester och ledighet så är det också skönt när vardagen börjar igen.
Vilken söt liten prins...det är allt livets efterrätt barnbarnen.
Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin