torsdag 19 juli 2012

Soliga surpraijser och att förgylla livet med en annan solstråle

Praktlysing eller Kung Karls knappar välj själv .....
snodde en liten  liten planta från min mammas koloni i slutet av åttiotalet
nu är den liiiite större och varje år blommar den som bara den.
Tacksam som snittblomma i buketter är den med..



Hej på er !

När solen allt som oftast behagar att lysa med sin frånvaro denna sommar
är det väl bäst att fixa till ett gult solskens inlägg.
.
Det bästa soligaste av allt är att jag "fuskade" till det ......
sent i eftermiddags insåg jag och mina kollegor att
jihaaaaaa vi kommer att vara klara med vår tighta tidsplan
en dag tidigare. I nio veckor har vi suttit instängda och
gjort ett 365 dagars schema för 380 personer efter timbudjet,
försäljning , förväntat behov,
kontrakterad tid och en himla massa andra parametrar.
Så sent som vid lunch kändes det som
att vi skulle behöva även fredagen för det sista innan
facket ska granska.
Mer återstår men det kan vänta tills efter semestrarna
så gissa om det var ett glatt gäng som stängde av
 datorerna klockan fyra igår eftermiddag .
Glatt är bara förnamnet :-)
Så here we go med mer solsken....

Ser ni vad som sticker upp i havet av
praktlysing ?
En gul lilja som jag INTE har planterat där .
Den måste känna på sig att här passar jag in :-)
Surprice !



Ljusgula rosor bor strax bredvid.......


..... det hade jag totalt glömt att
vi planterade i höstas så även de får väl räknas till en surprice.
Vad som däremot inte är en surprice
är att denna lilla solstråle
som förgyller livet  :-)






Sol ute sol inne sol i ♥
sol i sinne  ......
för nu ÄR det  
S E M E S T E R......
även om det är en fuskdag imorgon :-)
Å nästa vecka kommer solen .....
det har vi beställt .

Solskens kramar till er alla

Bittan

3 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Så skönt med en dag extra!!
Ha nu en underbar semester!!
Mys..njut och bara ha det gott!!
Kram Annika

hemma hos lilla mej sa...

Härligt med en extra dag.Ha nu en underbar och mysig semester.Ha det nu bara gött mys njut.Kramar Rita ♥

Lena/isklockan sa...

Härliga foton på lillprinsen :-)

Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin