fredag 20 juli 2012

Feelingen är snart infunnen

Här råder precis som vanligt blomfrossa.....
har precis plockat in luktärtor i kombo med rosor i alla möjliga färger,
bättre att njuta av dem inne än att stackarna ska stå ute i regnet och bli blöta .
I år satte jag rosa och mörkt vinröda luktärtor som klättrar i portalen ,
de ihop med olika rosor doftar verkligen sommar i hela huset.

Hej vänner !
Vad gör ni för kul ?
Här håller semester feelingen
så sakta på att infinna sig.
En timme kvar innan Darlingen slutar .....
då kommer den på riktigt :-)


Dagen började faktiskt med sol och jag har varit ute och
gått en sväng med Lillprinsen .
Hann precis hem till deras nya hus
 innan den numera dagliga störtskuren kom.
Tur att jag hade slängt in dynorna
 till däcksstolarna innan jag åkte hemifrån.
I år tar man det säkra före det osäkra
även om det är sol och blå himmel ena stunden så
ändrar det sig kvickt.


Ikväll tar vi hjälp av vänner som precis kommit hem från värmen
att fira vår semestern ...
vill höra precis allt om vad de sett och upplevt för att få
inspiration till vad vi ska hitta på.
Ja allra först blir det ju en tripp till Bohuslän för vår del och  
sen hjälpa till med flytt för Prinsen med Prinsessa till deras nya hus
 .....men efter det drar vi nog söderöver
mot Italien om det inte dyker upp något annat.



Vi har förresten shoppat oss varsin semesterpresent,
det måste man alltid göra till semestern.
Nåt sånt där som man spanat in och bara måste ha.
Darlingen köpte nån ny , säkert jättenödigvändig maskin och
vad jag köpte ska ni få se så fort den har kommit .
Också nåt "nödvändigt " om man säger som så.
Att jag sen shoppade loss på creamkläder
häromdagen är en annan femma........
det är ju inte semester , det räknas till höst
eftersom det var höstnyheter som precis hade kommit in :-)



Ha det så bra tills vi ses igen.

Kram kram
Bittan 

2 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Låter fint med rosa och vinröda luktärter. Underbara rosor. Ha det så gött på semestern .

Kram

Ninnis sa...

Här har feelingen funnits ett tag och jag njuter oavsett väder...=)

Ha en skön ledighet !!!

Kram Ninni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin