söndag 15 juli 2012

Att pimpa svart ute



Hej på er !

Hoppas ni har det bra .
Här ska det strax bära iväg mot sista
dagen av jobbhelg innan semestern.....
Tänk på mig vid halvåtta i kväll
när den är avklarad :-)
Vid den tiden börjar nedräkningen på allvar till fredag ,
då även hon å han på Skogssäter får sälla oss till
den lyckliga skaran semesterfirare .



Men innan dess ska ni få se något ovanligt ,
dåliga foton men ni ser säkert vad det är.....
En svart altanpimpning.
S V A R T !!!
Efter att jag tjatat på Darligen att såga ner ett
halvdött träd , ett träd som åtminstone gav lite
insynsskydd mot den lilla öppna delen av pooldäcket mot gatan.
När det väl var nersågat tyckte jag att det blev väl "öppet" .
Då var det liiite sent att ångra sig
så  istället fick jag komma på något annat...
  plopp så föddes den geniala iden att hänga upp
bortglömda Kozirolplattor som så
lägligt låg  i en garderob.
Darlingen som var emot både att
såga ner trädet och plattorna tyckte att hela spektaklet
 blev skitfult men bockade 
 snällt till ett armeringsnät innan jag ens
hade tjatat hål i huvudet på honom.
Allt för att jag skulle
ha något att hänga dem på å vips blev det en mysig
svart hörna med nytt parasoll och gammal svart lysande fågelbur.
En ute golvlampa med svart skärm har faktiskt HAN beställt
till "fula " myshörnan.

Blommande jersmine doftar ljuvligt




Nu saknas bara en  skön loungegrupp här.
Hittade en häromdagen men den är på
gränsen till för stor.
De som var mindre var inte sköna så letandet fortsätter.

Ha en mysig helg.

Kram Bittan 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin