lördag 30 juni 2012

Dan före dan...


Godmorgon sweeties !


Dan före dan....å jag vågar INTE kolla väderleksrapporterna.
Håll tummarna att vi åtminstone får uppehåll imorgon.
Nu skiner solen från en klarblå himmel och
vi ska strax sätta igång och fixa till det sista  b l a inhandling av färska grönsaker ,
blommor och mera blommor, dukning,
dekorationerna och gräva hålet till trädplanteringen.
Vi ska även hinna med en sväng till Prinsen och hans Prinsessas nya hus
där ska vi fira med tårta bakad av Prinsessan.
I huset har det  hänt grejjer vill jag lova  ......
trots att de bara varit ägare i tre dagar
och Prinsen jobbar är tapetsering redan på G .
Vi har av förklarliga skäl  inte varit behjälpliga ett smack,
det har däremot Prinsens Prinsessas familj som tur är . 



Min hiskeliga hosta och rivjärnet som nån placerat i halsen
har inte gett med sig ......
Faaaaaan rent ut sagt, det är inte precis vad som planerats
till denna helgen.
Däckade i soffan igår kväll efter ett hett bad , alvedon och  hosttabletter. 



Givetvis blev det en heldag på jobbet oxå, sånär som
 på minus tjugo minuter.
TJUGO  ynka  MINUTER .....
tur att Darlingen var ledig så
jag hade fullservice när jag kom hem hostig och ynklig.
Det där med att gå hem tidigare  en fredag och kompa ut är
en  jäääääättebra kombo .
NOT :-)
Min kollega B har som tur var hostat och skrattat
 ikapp med mig i alla sju timmar och
fyrtio minuter .



Nu råder det ingen fara på taket tidsmässigt precis....
allt som går att planera , förbereda och fixa är klart.

Jag vill inte hosta sönder hela ceremonin så
om nån har en skvätt Chocceliana över så
PLEASE
skicka hit den pronto.

Försökte övertala ortopeden i tisdags
 om att det var en jättebra ide
 att skriva ut det mot infammation i bicepssenan i axeln .
Fattar inte alls varför han inte tyckte som Moi.
Nånstans häxa som jag är kände jag väl på mig att
det skulle vara bra att ha en flarra hemma.

Det är bevisligen det enda som hjälper mot hiskelig hosta,
typ sån hosta som i hostar tills du spyr eller hostar tills
en galen Darling vänligt men bestämt håller en kudde över ansiktet och trycker till.....
Typ sån  hosta ,  alltså ingen vanlig host host
utan host host host host host !
Efter att ha testat allt :
whisky.... nono,
apotekets receptfria hosttabletter..... nono
hett bad...... nono
är Chocceliana det enda som årterstår .
Så har nån en skvätt över skicka den till Skogssäter.
Nuuuuuuu  eller absolut senast i e m,
Check ?! 


Såklart ska ni få se bilder från ceremonin och
många är ni både här och framför allt i r l
som är nyfikna på hur den ska genomföras .
Ni ska alla få vara delaktiga I promise.


Man kan göra det hela på många olika sätt och
LillPrinsens föräldrar har valt
att göra det på ett sätt som känns rätt för dem .
Prinsen ska hålla i själva ceremonin och talet, vi fixar bara allt annat :-)
 Mitt enda önskemål var att han skulle läsa den fina
dikten" Det är ett mirakel" av Siv Andersson 
och byta ut under mot
 Didrik.


Behövde inte ens övertala honom till det som tur var  ,
han var med på det direkt :-)
Nu hoppas jag verkligen att solen skiner så jag kan ha solglasögon ,
 för jag lipar redan nu när jag skriver det och att höra
MIN Prins läsa till sin
LillPrins kommer att vara too much för en visserligen
 superfrän men ack så blödig  Farmor :-)

Han spelar gitarr och sjunger fantastiskt bra och
både jag och LillPrinsens mamma tyckte att han skulle spela något
men se det ville han INTE alls !
I det fallet gick det inte att övertala .



Må så gott...... nu hinner jag INTE sitta här å
slappa längre  :-)



Kram Bittan

4 kommentarer:

Ninnis sa...

Hoppas att allt löser sig och att din hosta sköter sig under själva ceremonin.

Många krya på dig kramar skickas via nätet...<3

Kram Ninni

Arja sa...

Halloj!
Tyvärr kan jag inte hjälpa till med medicin. Men skickar värmande kramar till dig & håller tummar och tår för att solen skall skina imorgon. Så vackert med dikten, bara tanken gör att jag börjar "böla" se till att ha näsduk ;O)
Kramelikram Arja

annika sa...

Trist med denna hosta! Hoppas att du fixar det i morgon.Blev så glad då du skrev om Sivs dikt. Jag läste den då vårt barnbarn hade namngivningsfest. Det är så att Siv är en god vän till mig och då känns det ännu mer då man läser en så fin dikt.
Lycka till med allt

Kram

hemma hos lilla mej sa...

Håller tummar och tår att du slipper hosta under cermonin.Inte skoj!!!!Lycka till nu med allt du har att fixa.Ha en fin dag .Största Kramen Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin