torsdag 14 juni 2012

Att leta efter sommaren

"Sommarpics på mig " 2012 ,faktiskt fotat av Darlingen
 fast jag såg nu att jag stämplat den av gammal vana
med Bittan photo 



God Morgon !

Hoppas ni har en mysig skolavslutnings/student vecka !
Vi har såklart det förstnämda....mysig vecka , men saknar student
 eller skolavslutning inom den närmaste kretsen.

Oh my vilken respons på tidningsreportaget i förra inlägget :-)
inte så mycket här men desto mer i r l,
mail å fb .
Igår kväll när jag tog mig tid att läsa igenom hela tidningen
hittade jag två helsidor till från Skogssäter som jag hade missat ,
med beskrivning på hur man bygger Darlingens hopsnickrade
tvättställning plus en bild till på insidan där innehållsförteckningen står.
Hela reportaget andades SOMMAR.
VILL HA DET NU MED !!!!!




Även om det inte precis är sommar idag så som
 jag tycker att sommaren ska vara
tänkte jag roa mig denna lediga dag  med att
 leta efter den för att börja föreviga 
SVENSK SOMMAR 2012.
Tips mottages tacksamt om var jag hittar den .....
max en timme från Jönköping :-)
Under tiden får ni hålla tillgodo med pics på sommar mat
ala 2012,
vad kan vara mer somrigt än grillat å vår favvo :
ljummen potatissallad med färsk sparris , örter,pesto mm ,
en klassiker som alltid går hem.





Hittar jag inte sommaren idag får  blir det annan fotografering .....
har några bilder i huvudet som måste in i kameran
plus ett roligt fotouppdrag att planera :-)
Men först fixa naglarna och sen lite LillPrinsgos .

Dagens Farmorproblem !!!!!

Idag får jag inte vara barnvakt .....
det var redan bokat av  Prinsessan,
medans hans mamma och pappa har fullt upp med husköparbestyr.
Men svänga förbi för ett litet snabbgos var som tur var tillåtet :-)


Ha det så bra och
ta hand om er tills vi ses igen.

Kram kram

3 kommentarer:

Efter behag sa...

Hej
Jag blir hungrig av att titta på dina bilder, vilken härlig mat.

Kram Ann-Louise

hemma hos lilla mej sa...

Ha nu en härlig dag rara du,Underbara bilder på din goda mat jag blir hungrig.Ha nu en skön eftermiddag och kväll rara du .Torsdagskramar Rita ♥

Arja sa...

Halloj!
Vilken tidning är det ni är med i?
Säg till när du hittat sommaren hihi för nu är det helt bedrövligt kallt. Njuter av alla dina fina bilder, jordgubbsbilderna var riktigt fina :O)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin