onsdag 2 maj 2012

Ny blogg ?!

Grillade kebabspett med de gamla vanliga grönsaksmedaljongerna som vi aldrig tröttnar på.
 Har ni inte testat dem
så GÖR DET bums !
De är suveränt goda och passar till allt speciellt goda är de  till grillat .

Hej på er !

Härliga tid ....... 
vad mycket piggare man är och vad  lätt det går att hoppa upp tidigt
när solen strålar in och man vaknar av fågelkvitter istället för ett ettrigt alarm.

Här sitter jag i soffan, färdigmejkad, diskmaskinen är urplockad
och jag har en hel halvtimme kvar innan jag måste åka till jobbet.
 Då hinner jag faktiskt t o m göra ett inlägg om en sak som slog mig igår.

Funderar starkt på att byta namn......
Vad sägs om

"Carpe Diem med mat å dukning på Skogssäter".
Bittans nya blogg......

Det kan  väl vara passande för ingen lär väl ha missat
att det råkat bli ett gäng inlägg med det temat / picsen.

Eller  varför inte
" Carpe Diem i Skogssäters garden "
  efter förra veckans femtioelva trädgårdsinlägg.

Eller nja .....

Fördelen med Moi eller i vissa fall nackdelen enligt " någon "
är att jag "ibland" snöar in på saker .
Inget småtjafs här inte :-)
Ska de va så ska de va ordentligt.
Just nu är jag tydligen insnöad på att fota mat, laga mat och äta mat .

Fast mina älsklingar, mat, dukningar ,trädgård ,inredning ,
 att uppleva nya saker och platser och
Carpe Diem är väl jag alltid insnöad på när jag tänker efter .

Blir det tjatigt med mat pics vet ni att det snart
 dyker upp något nytt av de andra favoritämnena  här.

Det är nog lika bra att ha kvar det gamla namnet som innefattar ALLT :-)
..... 
Carpe Diem hos Skogssäter
Eftersom det som sagt har blivit mycket dukning- å matinlägg
toppar jag för säkerhets skull idag med ytterligare ett.
Here we go .

Nån liten stackare där ute kanske får nåt middagstips vem vet ?
Om inte annat så gillar jag att gå tillbaka själv
till denna kategorin när
mat och dukningsinspirationen tryter.


Idag bjuder jag på grillat IGEN :-)
  Skogssäters fyra S  är som vanligt representerade.


♥ Snabbt
 ♥ Smidigt
   ♥ Smakrikt
♥ Snyggt

 

Dagens dukning  är Skogssäters blandning med en
liten touch av romantic å en lännu mindre touch av Leila store.
Gamlagamlagamla ärvda guld tallrikar i två storlekar,
 ny shoppad litegammal rosenassietten.
silverbestick ,vin och
vattenglas Orrefors från längst in i skåpet,
tårtpapper och servetter lokal grossist
och prickiga underlägg från Ullared.
Skogssäters blandning !
Menyn bestod av :
Grillade kebabspett ( finns färdiga i kyldisken på Ica Maxi)
Grönsaksmedaljonger ( finns färdiga i frysdisken på Ikea )
Pastasallad ( finns färdig i kylen på Skogssäter )
Kall sås med
2012 års favvokrydda persillade
å ett glas rose på det .
Check och bocka alla fyra s:en är on.

Nästa gång vi ses får vi
hoppas att jag är insnöad på något helt  annat.
Känner på mig att det kan bli LillPrins eller nya portalen.
Eller varför inte både och :-)

Därmed får nog
Carpe Diem hos Skogssäter
bli kvar ett tag till :-)
Nu ska jag gå en snabb trädgårdsrunda eftersom jag
 fortfarande har en liten stund kvar
innan jag måste åka ,
längtar redan tills jag blir "utsläppt" igen om åtta timmar framåt kvällen
för att gå en lååååång runda.
Det där med ledigt mellan hägg och syren vore nåt....
eller kanske ett par veckor innan hägg
till ett par veckor efter syren .
Tål att tänka på tills nästa år, fast det sa  jag säkert förra året med.

Ha en bra dag och ni som är lediga :

GÅ UT Å NJUT !!!
Kram Bittan

5 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Underbart inlägg som vanligt!!
Behåll du namnet...det innefattar allt, som du skriver om!!
Ha en bra dag..trots jobb..och njut..när du kommer hem!!
Kram Annika

Älskade pion sa...

Du ska ha din blogg presic som den är nu,tycker jag.Fantastisk rolig läsning.;)Kraaaaaaaam Ulrika

Lisas och Mattias Blogg sa...

Hej Bittan,

Ser gott ut som vanligt du är fantastisk på att kort och ge tips :)
Nu packar vi snart ihop och det finns plats kvar i en kartong om J ville ha lite porslin med sig. Skicka mig ett mejl och vad hon vill ha så fixar jag detta :)

Ta hand om dig nu så syns vi snart
KRAAAAAAAM

Elzie sa...

Åh vad det såg gott ut! Och så dukat på så fina tallrikar. Kan inte bli annat än bra!!!
Hade du nåt recept på de där grönsakerna? Tages tacksamt emot av matlagningstrött smålänning!
Hoppas du har en fin dag idag. Själv är jag ledig och det är SÅ skönt!
Kram Elzie

Ninnis sa...

Hej du..!!

Tycker nog att ditt bloggnamn stämmer precis och kan innefatta allt som du underbara människa skriver om...=)

Ha en skön dag...<3

Kram Ninni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin