lördag 31 mars 2012

Vårt äldsta kärleks ♥♥♥



Godmorgon där ute !

♥♥♥
Idag är det ingen vanlig dag för idag är det
Prinsens tjugofemårsdag och den höttifösssssta mass som
han alltid sa när han var liten :-)

Just den höttifösssssta mass kl 06.58 för
 föddes denne lille kille.
Eller lille å lille , 4670 gr å 54 cm lång var han,
vårt första fina  kärleksbarn
La Prinsen him self ♥


Grattis till dej
världens
goaste , finaste å sötaste
 SON !
DU ÄR BÄST !!!!!

Tänk att VI lyckades skapa nåt sånt.......
å även den sötaste tjej kopian två är senare hi hi :-)

♥♥♥

Förra året när han fyllde tjugofyra  
och vi var hos dem på födelsedagskalas fick
Darlingen och Moi varsin present att öppna exakt samtidigt.
Kan fortfarande plättlätt framkalla känslan 
när vi nyfikna slet upp pappret 
 och det var varsin bok.
Å inte vilken bok som helst..... 
Boken Till vårt barnbarn !
Det var så de valde att "smälla av bomben " 
att Lillprinsen var på G.
Så nattagammalt att vi INTE fick berätta för nån
på lääääääänge.
Jag som helst ville skriva det här och berätta för hela världen,
skulle vara tyst !!!!.
Å gissa hur lätt det var i två månader om
den finaste nyheten , men det gick !
Inte en endaste liten felsägning till nån.

Undrar vad det blir för spännande bomb att hålla tyst om på årets kalas :-)

Ser ni här ovan,
i elfte timmen passade jag på
att fixa några födelsedagspics i Picnic.
Hoppas hans Prinsessa kan hålla vad hon
lovat och hålla honom borta härifrån så han inte ser dem i förtid.

Picnic, detta superanvändbara enkla program
stängs ju ner nästa vecka,
man kan undra varför eftersom
man betalade för att tillgång till alla extra grejer. 
Använder ju Photoscape också
men där finns inte allt och dessutom
funkar det inte till Mac.
Surfade runt lite igår och letade
ersättare , hittade några bleka kopior men inget
som går upp mot Picnic
så det blir till att fortsätta med Photoscape
eller  att svära över Photoshop.....
hrmmm eller rättare sagt svära över min brist på
tålamod över alla komplicerade grejer , lager å penslar :-)
Vet ni nåt bra komplement till
Photoscape så tipsa mig gärna.




Det här är INTE blommorna
som födelsedagsbarnet ska få........
men de passade så bra ihop med hans foto
därför åkte de med i dagens inlägg ,
allt för bildmatchningens skull.

Är man skadad eller är man skadad ?

Egentligen skulle jag vilja fixa ännu mer
trixande och kombinerande av picsen
men det hinns sällan med mer än det nödvändigaste.
Förevigar hellre nåt varje dag än
lägger mer tid på bildredigering.

Kom då osökt att tänka på det där med
hur min blogg har förändrats och utvecklats
 och vad jag själv får ut av det mer än att "bara"
skapa en massa härliga kontakter med er fina likasinnade.
Som inte alls är så bara :-)

Vi har precis som många av er andra
varit med om en hel del prövningar och
tråkigheter genom åren ,
men alltid lyckats
hålla ihop och värna om kärleken och familjen.

Vi har på nära håll fått känna på hur livet har slagits på
ända från en dag till en annan alldeles för
många gånger.
Arbetslivet har inte heller det alltid varit en dans på rosor, 
varken för mig eller Darlingen men det gäller att
göra det bästa av situationerna som uppkommer.

 När jag tänker efter är det nog mycket av det som påverkat oss
i positiv riktning hur konstigt det än kan låta.
Mitt i det djupa hålet märker man inte det ,
men när man lyckas kravla upp
till kanten då kommer insikten av att det som inte dödar det stärker.
Det kanske inte är något som har gett energi precis ....
mer än att vi säkert vuxit som människor
å det är ju inte fy skam det heller.

Vad jag vill förmedla här är en positiv feelgoodkänsla,
mycket för vår egen skull att kunna gå tillbaka och läsa
vad vi hittat på och se bilder.

Bara för att förtydliga en ex gång :
Här på bloggen förskönar jag ALDRIG vårt liv och leverne,
vi har det exakt just så här som
jag vill att det ska upplevas.
Positivt , guldkant på vardagen 
 med en massa humor och kärlek.
ALLTID !

Däremot väljer jag medvetet bort att visa vissa saker
eller att skriva om tråkiga måsten i livet,
stress , sjukdomar och andra ledsamheter
vilket såklart även finns i vårt liv.
Visst händer det nån gång 
att även ett å annat sånt inlägg smyger sig in
men inte ofta.

Jag gillar själv allra bäst de bloggar som
är personligt skrivna
och som alltid lämnar en känsla av välbefinnande
efter sig antingen genom text
eller bild .
Mycket text och bilder ska det va :-)
Det måste kännas "äkta" vara oavsett om 
det enbart skrivs om och visas  det
positiva i livet .

Jag får ingen energi av bloggar där man hela tiden
skriver om negativa saker , hur dåligt man mår 
eller har en stökig tvättstuga.
Inte heller av de som copar nån annan
både med uttryck och sätt att blogga .
De som hela tiden visar upp "likadana hem"
som vem som helst med brist på fantasi och gott om stålar
kan fixa till eller de som
ääääääääälskar Eva i Walla bara för att alla andra gör det
dissas oxå av Moi. 
De som har den inriktningen slutar jag helt enkelt att läsa.

Men var och en gör precis som den vill, 
det finns säkert ett behov av det hos den som skriver
på det sättet.
Dettta skriver jag inte för att döma någon utan för
vad som ger MIG energi.

Vad gillar ni ?

Detta är ju min alldeles egna
feelgoodplats på nätet.
En egotripp i cyberspace må så vara
men förbaskat roligt, inspirerande och berikande är det i a f .

Jag utger mig inte för att vara någon annan,
 eller jooooo möjligen en lite smalare version av Bittan i så fall :-)
När/om vi träffas ska ni kunna "känna igen" mig
och vårt hem.

Sen om ni inte får samma feelgoodkänsla av 
alla bilder på min familj som jag får
det är en annan sak........
men de kommer att fortsätta att ha
 sin givna plats i de flesta inlägg ♥
Å om nån är orolig så är både Darlingen
å alla Prinsar och Prinsessor och LillPrins med
på banan att bli exponerade....
 i de flesta fall  i a f :-)

Kom nu osökt.......

(osökt  igen.... för andra gången i detta inlägg kommer jag in
på nåt helt annat som ni märker , det är
därför det blir så himla långt )

att tänka på vad en gammal
chef jag hade i början av min karriär alltid sa
när jag skulle skriva avdelningsplan, adm rutiner  m m

-Ge faan i ordbajseriet !!!!!
Kort och koncist ska det vara !


Vad lärde jag mig av det tros ?

Nada, inget , nothing som synes !

Jag kanske  inte är världsbäst på
att göra som andra tycker
men jag är bra på mycket annat :-) .

Ha en fin höttifösssssta mass.
Nu blir det jobbhelg sen Birthdayparty
för världens bästa tjugofemåring ♥

Å glöm inte att släcka ljuset ikväll .
Earth our,gäller väl inte datorn å tv:n  ... eller ? 

♥♥♥ 

Kraaaaaaaaam Bittan




8 kommentarer:

Älskade pion sa...

Jag gillar din blogg just presic för att den är presic så härlig som jag tror att du är som person.Fortsätt så.....;))))))Kraaaaaaaaaaaam Ulrika

Efter behag sa...

Hejsan
Saknar våra utflykter...har du någon på gång? Ett stort grattis till eran fina prins (snyggingen vem brås han på???????) Vilka utemöbler helt fantastiska. Vi sov i vårat nya hem i natt, sov som en klubbad gris. Det är inte färdigt än men det börjar kännas som ett hem. Är på jobbet och jobbar hela helgen. Kram på er/Ann-Louise

Efter behag sa...

Hejsan
Saknar våra utflykter...har du någon på gång? Ett stort grattis till eran fina prins (snyggingen vem brås han på???????) Vilka utemöbler helt fantastiska. Vi sov i vårat nya hem i natt, sov som en klubbad gris. Det är inte färdigt än men det börjar kännas som ett hem. Är på jobbet och jobbar hela helgen. Kram på er/Ann-Louise

annika sa...

Att läsa bloggar ger mig frihet att läsa de som ger mig något. Det är så enkelt att följa de som är intressanta. I verkliga livet kan du inte klicka bort de ointressanta...tråkiga...gnälliga...osv. Här bestämmer jag själv. Här får man vara som man är.
Bäst är de som berättar valda delar ur livet. Jag gillar bilder och tittar mycket på dem. Gnällbloggar läser jag inte överhuvudtaget för det får man nog av på jobbet :).

Ha en fin födelsedagsdag med familjen.

Kram

Lyckoslanten sa...

Du är verkligen bäst på att göra det du gör och skriva... Kära nån! Jag skulle gärna skriva mycket mer, men det är inte läge för det tyvärr. Huvudsaken man får ta del av det positiva!
Verkligen synd att Picnik stänger och att Photoscape inte fungerar med mac, men dina bilder är verkligen fina oberoende! ♥

Änglarna finns sa...

Börjar med att skicka ett Grattis till sonen!!!
Han är 8 dagar äldre än min yngsta...fniss...
Vilket underbart inlägg du gjort!!!
Håller med dej..gnällspikar..gillar jag inte..sen klart att man ibland kanske måste skriva av sig...
Ha nu en fortsatt härlig dag..och fira massor ikv!!
Kram Annika

Gugis Pärlor sa...

Det kallar jag livsfilosofi och du är världsbäst på att skriva! Jag väntar på memoarboken ;O) Synd vad det gäller Picnic fast jag bara har använt mig av programmet ett fåtal gånger.. Toppen och få se framemot kalas!

Kram Gugi

Ninnis sa...

Grattis till sonen..!!!

Du är perfekt precis som du är som person och bloggare...dina texter är underbara att läsa.....<3

Jag kommer oxå att sakna Picnic och letar för fullt ersättare...talar om ifall jag hittar nåt...=)

Kram Ninni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin