torsdag 29 mars 2012

Piffande å puffande


Hej alla fina som kikar in !

Idag ska ni få se lite mer "nytt" på övervåningen.
Tänk vad lite som behövs .....
 omflyttning ,piffning och puffning
och vips känns gammalt som nytt :-)

Sängen står faktiskt kvar på "fel" håll
som nog är rätt håll eftersom jag slagit rekord .....
för första gången på
flera år har jag faktiskt sovit hela tre nätter i rad utan
att vakna och kolla på tv !
Även han som jag delar sängen med
tycker att det är bra .



Nu har det totalt omöjliga lilla utrymmet
över trappan fått sig lite piffande och puffande med
omflyttade saker.


Hyllan med all spets bakom tårtfatet
skulle bara bo
här tillfälligt under vardagsrumsmakeovern men
vem vet .....den får nog va kvar .



Det var över trappan det,
nedanför ser det ut alldeles precis som vanligt.
Vissa ställen får bara vara precis som de "alltid"
har varit ,
denna lilla hörna är ett exempel på ett
sånt ställe .
Här blir inget piffande eller puffande
men snart.........



.....snart väntar the big piffande å puffande ,
den i matsalen.
 Det har jag längtat efter lääääääänge :-)

I helgen blir det firande av världens bästa
tjugofemåring och jobb så jag får hålla mig tills
nästa vecka.

Men då ska ni få se på piffande å puffande med stort P.
Ha det bäst och tack för att
du tittade förbi.
På återseende.
Kram kram

Bittan


2 kommentarer:

Elzie sa...

Vilket härligt rum med vinklar och vrår. Och det skåpet passar ju perfekt där. Som vanligt avundas jag er trappan, skulle gärna ha en här som du hört förut, haha.
Ljuvliga blommor i förra inlägget och sakerna från Leila var ju för fina.
Hoppas du har en fin torsdag.
Kram Elzie

Arja sa...

Halloj sköna bönan!
Bra ide med sängen, kanske något jag okså skulle ta och prova.. någon också som vaknar. Så sööt han är lillprins bus :O) Shoppingen från Leila snyggt, får ta och kika in där. Är ju inte alls förtjust i blått men man kan ju ändra sig eller hur? hihi
Önskar er en härlig helg kram Arja

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin