söndag 25 mars 2012

Familyweekend på Skogssäters bed and breakfast


 
Jaha så var ytterligare
en helg till ända.
Hoppas ni haft en lika mysig helg som vi.

Vädret kan man ju inte klaga på precis :-)
Vi har haft bed and brekfast och p g a det
blev både det ena och det andra fixat ,
om än i hundranittio igår morse.
Matsalen rensades på de
sista bygggrejerna och
utemöblerna åkte ut snabbt som ögat
och hann precis bli avskrubbade innan
gästerna anlände.


 Darlingen, min bror med sin söta sambo K och Moi
hann med brunch och ett glas vin i solen 
innan alla Prinsar och Prinsessor anlände .
Kändes nästan som semesterfeeling
förutom bristen på grönska.




Ser ni ?
När jag redigerade gårdagens pics
fick jag se kronan som så lägligt hamnat
 bakom Prinsens Prinsessa
........bilden är inte arrangerad :-)

Tårtan/efterrätten till middagen
igår hade Prinsessan bakat.
Mmmmmmmm säger jag bara.
Perfekt kombinerade smaker
varken för söt eller syrlig
å det bästa av allt ...utan grädde.


En botten av mörk chokladkaka,
ett lager hallonmousse, ett lager "anslag",
nåt kolaaktigt och vit chokladmousse ,
på toppen en blank spegel rödavinbärsmousse,
dekorerad med färsk frukt och en
chokladskapelse .

Hajjar ni varför jag totalt har lagt av
med att baka !
Går liksom inte att konkurrera längre :-)
Bättre att beställa av proffsen.
Nästa helg fyller Prinsen 25 då ska hon fixa
nåt smarrigt till 20 pers
och helgen efter det blir det Påsktårta till Skogssäter
så hon har lite att pyssla med .

Söndagseftermiddagen
bjöd på  planka i Sandsjöfors och utflykt med släpkärra =
 stoooooorshopping .
Ni ska få se i veckan.

Må så gott och ha en fortsatt
mysig söndagskväll.

Kram Bittan

 

4 kommentarer:

Elzie sa...

Lät som en riktigt mysig helg. Här har det mysts och görs så fortfarande. Gubben åker inte förrns i morron och det är gott.
Ha en fin måndag.
Kram Elzie

Lisas och Mattias Blogg sa...

Hej min vän,

Wow vilken tårta, vad duktig hon är. När jag flyttar hem tror jag också att jag skall beställa från det bageriet :)
Vilken mysig helg du ser ut att haft med massor av besök och fint väder med.

Ta hand om dig min vän så syns vi snart
KRAAAAAAAAAAM

Lena/isklockan sa...

Låter underbart.....Men vad duktig din dotter är på att göra tårtor.

kram

hemma hos lilla mej sa...

Låter underbart .Bara så härligt och mysigt.Bara så duktig är din prinsessa på att fixa tårtor.Ha det gött.Kram Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin