fredag 6 januari 2012

Ingen torka här inte

Prinsessans första skor
God morgon!

Tidgt,tidigt ...jag är alldeles ensam i världen känns det som.
Gå upp kl sex en röd dag känns väl sådär.
Men nu är klockan snart halv sju och efter lite frukost och
 två koppar kaffe känns det helt ok.
Ska alldeles strax åka till jobbet
Hoppas ni har en fin
pysslig ledighet.
Av förklarliga skäl så pysslas
det inte riktigt lika mycket här
när jag både jobbar helger och kvällar,
men nån totaltorka råder det inte precis .
Häromdagen fick jag en beställning på
en gästbok till en
 bebis namngivelsecermoni.
Nääää den var inte till Lillprinsen ,
men han kommer att få en oavsett
hans föräldrar vill eller ej :-).
Denna var istället till en liten tjej.
Har gjort såna tidigare och det är
alltid kul att få gå loss på
spets, rosa ,pärlor ,band mm

Numera hinner /vill jag inte
längre göra så mycket i förväg till
webbutiken då det är
fullt tillräckligt det jag gör på beställning.
Nu läggs det istället in efteråt.
Kika in
här
om du vill komma på ett besök.


Vi var ju på bjudna på
Prinsessans bästa kompis lilla dotters dop
1:a advent.
Även hon hade beställt en gästbok av mig så
då passade jag på att göra kortet från oss
som matchade den och vår present. 
Älskar att få frossa i  riktigt tjejigt romantiskt ,
rosa , inget
fjantigt genustänk här inte.
(ursäkta alla ni som är av annan åsikt)
Rosa å mycket lullull ska det va
till en tjej.


Änglar,rosor ,vintage,pärlor och spets
var önskemålen på lilla A:s gästbok.


Eftersom vi som sagt var gäster på lilla
A:s dop
fick jag äran att skriva i den också .
Såklart blev det favortidikten,
som jag samma dag till vår stora lycka skrev
till ett annat litet underverk.
LillPrinsen ♥
Jaaaaa,
kan man tänka sig att
 dopet var samma dag som klockorna stannade ,
dagen då LillPrinsen föddes ♥ 
I lilla A:s gästbok fick jag ändra till Prinsessa
istället för Prins.
Dikten är så fin att den tål att upprepas
än en gång här.
Läs och njut ♥


♥♥♥
Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
ut kom en liten Prinsessa
som ingen förut mött.

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar
Det är nåt visst med blicken
som är så sällsamt vis och klar.
Från den stund man tar emot det
blir inget mer desamma
för ett barn förändrar livet
för dess pappa och mamma.
Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.

♥♥♥

Ha en fin trettondag allihop.
Själv ska jag som sagt jobba ,
men eftersom det är röd dag stänger vi
sex så helt "oväntat " fick jag en ledig
fredagskväll innan jobbhelg.
730-1630 passar perfekt
för att kunna hitta på nåt kul ikväll.
Titta in imorgon ska ni få se hur vi firade det och att
Darlingens jour är över.
 För som ni vet:

Fira allt som går att fira ,
har vi inget att fira så
hitta vi på  nåt att fira.

Gammalt djungelordspråk från Skogssäter :-)


Pyssliga rosa
kramar från Bittan

6 kommentarer:

Ninnis sa...

Vilken dikt...helt underbar !!!

Ha en bra trettondag...<3

Kram Ninni

Älskade pion sa...

Du kan verkligen det här med pyssel du.;)Sååååå fina grejer.Ha en skön helg vännen.Kram ulrika

annika sa...

Hur gulligt som helst. Dikten tycker jag om och det är en duktig tjej som har skrivit den. Hon har författat många dikter till olika företeelser i livet.
Ha en bra dag på jobbet

annika

Unknown sa...

Hej vännen. Jag lider med dig att du ska behöva jobba när andra är lediga. Vilka super söta små skor o va kul att du sparat dom. Dina böcker är ju jätte fina. Synd att man inte har någon nu att ge till. Men när det kommer så ska du få göra åt mig. Ha nu en jätte bra dag tots allt. kram Beijan

Änglarna finns sa...

Underbar dikt!!
Så pysslig och duktig du är!!!
Jag gillar verkligen..erat motto!!!
Njut..mys..fira och ha det bara gott!!!
Kram Annika

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fina böcker du gör! Gullig dikt. I går kväll var jag och sambon på fin restaurang, helt oplanerat. Det var såå mysigt och fantastisk mat! Visst ska man sätta guldkant på tillvaron.
Ha det gott!
Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin