söndag 6 november 2011

Självutnämning



Hej alla fina !

Hoppas ni har haft en skön helg .
Nu börjar min jobbarhelgen lida mot sitt slut
eller rättare sagt nu har den visst redan
svischat förbi.
930-19 i helt galet tempo plus lite
övertid på det både lördag och söndag
 då kan ni själva lista ut hur många knop
som blir gjorda hemma.
Nado, null, zero .
Bara det absolut nödvändigaste till
 kvällsmyset har Moi lyckas åstakomma.
Måste citera vad en  jobbarkompis
sa häromdagen :
Vad lyxigt att jobba helg och kvällar då slipper man
laga mat och annat hemmafix !!!
What ?
Darlingens inbyggda GPS funkar över
 precis HELA världen UTOM i köket ,
men han är duktig på att korka upp vinet
och bära ut disken.
 Inte att förakta :-)


Eftersom vi hade helg i tisdags och jag
 "bara" jobbade kväll i torsdags och fredags
har det varit en riktig mysvecka ändå .
Trots matlagning !
Det mest positiva med att jobba helg är
 ändå all ledighet det skapar i veckan.
Den förmånen att kunna träffa
vänner på dagtid är vardagslyx .
I fredags var min bästa A-L hos mig på lite
 "fira att de har visning på
sitt fantastiska hus som ska säljas för att de ska förverkliga
sin DRÖM om att flytta till Spanien".
Vår DRÖM är att 
 åka och hälsa på dem :-)
kan du följa deras "resa".



Vi testade ChiliChokladglögg från Drufvenkrooks.
Kanske inte den
vassaste kniven i lådan i glöggväg men helt ok.
Föredrar deras ChiliMandarin .
Igår fick vi ytterligare en ny glögg att testa.
Prinsessan med Prins var på höst/julmarknad på
Astrid Lindgrens värld i Vimmerby
och av dem fick vi  Brunnebys vita glögg.
Återkommer med recention på den.
Härmed är Moi självutnämd
bloggglögg testare 2011 !
Ha en fin start på veckan eller trevlig helg .........
Här är det visst fredag IGEN
eftersom jag är ledig imorgon :-)
Kram Bittan

2 kommentarer:

Elzie sa...

Låter som långa arbetsdagar det där.
Jag har faktiskt också lyxen av att ha en gubbe som fixar maten när jag jobbar helg. Är så skönt att slippa det NÅN gång. Men å andra sidan hade jag gärna sluppit det VARJE gång, är ingen matlagningsintresserad person.
Hur mycket olika smaker på glögg finns det egentligen? Smakade ju förra årets blossa häromsistens men jag gillar inte starkglögg så där förskräckligt mycket. Har en mycket barnsligare smak för deras vanliga glögg, haha.
Hoppas du får en fin fridag eller är det fredag?!?!
Kram Elzie

Mys och hemtrevnad sa...

jag älskar hjortronglöggen...prova den om du inte gjort det...kramis semlan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin