fredag 14 oktober 2011

Tur i oturen


Nu ska ni få se ..... 
de nya vardagsrumsmöblerna som
jag lovade visa .
Däremot var det  inte så lätt att fota dem
eftersom de av platsskäl måste stå på ett håll
som inte går att fota framifrån på.
Men ni får en glimt idag i af.
Det blev två fåtöljer från Artwood och en
svängd Howardsoffa .
Vilken skillnad  !


Tur i oturen var ju rubriken på dagens inlägg.....

Otur.....
att speedwaysäsongen är slut
när V I  suttit
bänkade obekvämt framför
tv:n varje förb......e match
och varje förb......e sammandrag
och varje förb......e repris
hela våren, sommaren och hösten.
Ja varje förb.....e som Darlingen  inte sett
på plats live :-)


Om jag gillar speedway ????
Ja jag ääääääälskar det .
N O T .....
Men jag säger som Darlingen
brukar säga :
är du lycklig
så är jag lycklig :-)

 Moi har således suttit snällt bredvid
 honom i de obekväma gamla
vardagsrumsmöblerna och host host
 "kollat" varje förb.....e gång. 


Därför är det såååååååå synd
att nu när säsongen är slut 
köper vi nya möbler.

Tur i oturen är  
 det lustiga lilla sammanträffandet att
  nya boxen med Desperate Housevife så
lägligt ploppade
upp här hemma tillsammans med soffleveransen .
Oj då så det kan bli !

Desperate K R Ä V E R sträcktittande
av alla avsnitten.......
och om Moi är lycklig så är Darlingen lycklig.
Alltså kommer han
  snällt och bekvämt att sitta brevid mig
i vår nya soffa eller i de nya fåtöljerna i helgen
och sträcktitta  :-)



Vad ska ni hitta på för kul ?

Kram kram Bittan
  

11 kommentarer:

Cathrin sa...

Rrrrrrriktigt riktigt skitsnyggt!
Suck....tänk den som ändå kunde få ett nytt soffbord....jag lovar du skulle garva ihjäl dej om du såg mitt. Men hur jag än letar och letar så hittar jag inget jag faller för pladask. Kanske blir till att hämta in en gammal dörr i alla fall....tills jag hittar något som får mej på fall.Kram till dej Cathrin

Änglarna finns sa...

Alltid lika underbart att läsa dina inlägg!!
Du kan verkligen konsten att få till det..hihi..
En otroligt snygg soffa!! Kan förstå..att det blir mycket "häng" där nu...som du säger..." är du lycklig...så.." Hihi...
Här funderas det ev på en sväng till Gbg nu i helgen..vädret skall ju bli kalas..så det gäller att passa på att njuta!
Ha en fortsatt underbar fredag!
Kram Annika

Elzie sa...

Haha! Jag vill se darlingen sitta där och titta på dårarna i Desperate Housewife!!! Min gubbe skulle avvika direkt om han såg att jag tagit fram det.
Så snyggt det blev. Och om din gubbe tittar på allt om speedway så kan jag tala om att här tittas det på allt om ishockey! Tror det är TVÅ kvällar på hela veckan som är hockeyfria! Visserligen tycker jag om hockey jag också, men det får ju vara lite måtta i alla fall. Jag tittar när MITT lag spelar, inte alla andra! Tur vi har husvagnstv:n som man kan titta på.
Hoppas du får en fin helg i era fina möbler. Själv ska jag jobba.
Kram Elzie

Lena/isklockan sa...

Super snygga möbler. Så stilfullt...Kram

Ninnis sa...

Tjusigt...!!!
Helgen blir lugn...hoppas på fint väder så att man kan vara ute...=)

Ha det så gott!

Kram Ninni

Anonym sa...

Hej!
Möblerna är jättesnygga och det kommer en ny speedwaysäsong, som tur är!!!!!!! Då får ni sitta bekvämt och njuta.
Ha en trevlig helg och kramar. S

Gugis Pärlor sa...

Verkligen supersnygga!

Kram Gugi

Holst sa...

Härligt!

Linda sa...

Jättefina möbler!

Kram Linda

hemma hos lilla mej sa...

Blir alltid så glad och inspirerad av att kika in hos dej.Bara så himla snygg soffa.Kan tänka mej att det blir att sitta där och mysa!!!Ha det gott rara du .Kram Rita ♥

Anonym sa...

Soffan är så snygg likaså fåtöljerna! Så stilfullt! Kan tänka mig det blir mycket häng och mysstunder där och förhoppningsvis kommer det en ny speedwaysäsong.

Jag skulle gärna byta med darlingen och sträcktitta på DH hahah;

Kram Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin