onsdag 21 september 2011

L I V S K V A L I T E T


Kom på en sak som jag bara måste dela med mig av,
livet här och nu..........
L I V S K V A L I T E T.

Varning för låååångt inlägg men ni får väl kolla
bilderna om jag svamlar ut för mycket.

Jag är definitivt inte ensam om
förändring i livet.....
Undrar om det är något speciellt som händer
just nu......
nästan alla man pratar med 
är väldigt inne på att stanna upp och
värdesätta livet som varje dag vore den sista.
Resa , mysa , umgås,njuta , shoppa ,unna sig saker.

Ja idka
L I V S K V A L I T E T
helt enkelt.

En av de viktigaste sakerna för att
njuta av det är såklart
Home sweet home .  
Där vill man ju "ibland"  ändra om och förnya......
men det är så skönt att få känna sig nöjd .
Numera inredningsshoppar jag
faktiskt mer genomtänkt 
och bara det som jag verkligen vill ha.
Istället för att komma hem med
en massa impulsköp eller 
något billigare surrogat väntar jag hellre.
Ja för inredningsshoppa har jag ju såklart
inte slutat helt med  :-)

 Däremot  det där med att byta ut prylar, 
byta gardiner titt som tätt bara för att.....
har jag totalt slutat med.
I stället har jag mer och mer  övergått 
till att fylla på och ev byta plats
på omtyckta prylar som har en historia , ett minne
eller bara helt enkelt är fina istället.
Visst är det härligt lugnande 
att få komma 
H E M......
hem till ett hem där man bara
omger sig med det som man själv
tycker om och som sagt har en speciell betydelse
istället för att ha det som "hos alla andra".
Självklart blir även jag påverkad av trender,
stilar och bloggar och
V I L L H A
men ofta är jag numera
N Ö J D
och värdesätter livet ,umgänge och
upplevelser ännu mer
än tidigare.

L I V S K V A L I T E T !

 Speciellt om man som vi,
älskar att vara hemma mycket och
 har rätt stressiga och händelserika jobb båda två.
Då tycker vi att det är extra viktigt att bara vara
hemma tillsammans
och något så enkelt som att duka fint
även på vardagen , tända massa ljus och
slippa se störande prylar framme.

L I V S K V A L I T E T !



En  eller rättare sagt två saker
som har en speciell betydelse är
Frk Höst som välkomnar oss i hallen 
tillsammans med Happiness texten på väggen.

Knåpade ihop Frk Höst förra sommaren
av hönsnät ,spetsdukar,rosor,
linnetrasor och höstservettklämmorna som vi hade 
till Darligens 50-årsfest förra året.
Inuti  är en ljusslinga som ger ett välkomnande sken.
Trots fel säsong är hon en sån
inredningsdetalj som har fått stå kvar på
samma plats under hela året
och kommer så att förbli.

Måste bara berätta vad jag kom att
tänka på mer på tal om välkomnande i hallen.....

För läääänge sen hade Prinsessan ett par 
väldigt lurviga stövlar ,jättefina men de var inte 
speciellt välanvända ,
däremot var de en fin inredningsdetalj
i hallen.
Under flera års tid var alltid det första
Prinsens kompis J sa när han kom.
-Bra nu kan jag vara lugn ,stövlarna står kvar,
då har jag kommit rätt !
Att han sen alltid gick ut och
räknade våra sittplatser i trädgården
kräver ett eget inlägg  :-)
Numera står de lurviga stövlarna framme i källaren
så jag blir lugn när jag ska ner och brottas med tvätten
i tvättstugan..

Säkert nån släng av fengblablabla som vi lider av.....
eller fengCarpe Diem .

Knasigt, långt och osammanhängande ....
jaaaaaaaaa absolut ,
men vem vill va normal,kort
och sammanhängande?!

Inte Fru tvärtemot i a f
men
L I V S K V A L I T E T
däremot det
vill hon ha :-)


kram fr Bittan


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin