torsdag 22 september 2011

In my dreams


I helgen firade vi 
"nån" som fyllde år......
då lovade Moi att visa hur tårtan blev
å det man lovar ska man hålla :-)
Så varsågod !
Som vanligt när jag bakar har jag en inre syn för 
hur fantastiskt bra det ska bli
och sen blir det precis tvärtom !!!
Laga festmat check
Baka no check.

Här ser ni den murriga hösttårtan....
vit marsipan, täckt med fluffiga gräddbullar 
( såna där låga mjuka med kokos på )
riven mörk choklad,siktad oboy och höstdekorationer.
Insåg direkt när jag tryckt dit nio gräddbullar att
det inte såg klokt ut.
Hur lätt var det att plocka bort dem utan att
spåren efter dem syntes ?
Inte lätt alls om ni undrar.
Därför var det bara att tänka om och täcka 
den vita marsipanen totalt ,
med något så höstigt som färska jordgubbar ,vindruvor ,
lite grön pyntgele och vit choklad.
Höstigt ? 
Nä inte precis.

Men god blev den i a f 
och mitt i det värsta höstrusket i söndags 
fick vi en förnimmelse om sommar :-)

Ha en fin höstdag 
alla ni som kikar in.

Kram Bittan






3 kommentarer:

Efter behag sa...

Hejsan
Du är ju för rolig.....tårtan blev ju som en dröm ok inte höst..men ändå. Ska bli kul att se dina creamkläder som du lovade....vi kanske också ser lika dana ut. Hur har du det framåt, idag är jag ledig..synas?

Höstkramar från Ann-Louise

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron vännen! Åååå vad smarrig den tårtan ser ut.Bara så himla god.Ja du bara sprudlar av energi .Du är ju bara så himla duktig.Du imponerar mej jättemycket.Jag blir alltid glad av att kika in till dej.Ja du är en underbar människa Bittan.Någon gång kanske vi möts irl och det skulle värma i mitt hjärta ordentligt.Ha nu en skön torsdag .Du är bara bäst.Kramar Rita ♥

Elzie sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig, haha. Men du fick ju den fin i alla fall. Hade inte lyckats på samma sätt kan jag säga.
Hoppas du får en fin torsdag.
Kram Elzie

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin