lördag 20 augusti 2011

Precis som Moi befarade

Porslin Mateus,underlägg och lyktor Indiska,kroor Blomsterbutik på nån utflykt,
linnesevett gammal,vanlig servett mysbutik i England och sevettklämma made by Moi


......så hamnade jag i soffan med speedway !!!!
Vilket betyder att jag under hela semestern dvs
i  tre låååååånga veckor
får stanna precis i vilken mysbutik jag vill
och precis hur länge jag vill... eller :-)

Blommor Skogssäters garden

Grilla och käka hann vi som tur var med innan start.
Fick för mig att jag skulle duka lila
till middagen.
Är så impad av Håkan med bloggen
att jag var tvungen att copa honom i miniformat.
Klicka på länken så får ni se.
Istället för rosor som han gödslar med
 i överflöd fick det bli vad som
fanns i blomväg i överflöd på Skogssäter
förutom solrosor dårå.....
 Det som passade perfekt  i färg
till dukningen var att
kapa hortensiabusken.
Ja w t f vi är ju ändå snart borta så om den står slaktad
spelar väl ingen som helst roll......
bara vi har en fin lördagskvällsdukning.


Cremfärgad hortensia tillsammans med creme
Mateus  = helt perfekt . 



Nåt mer som passade ihop med dukningen var
såklart Moi i  matchande
creamklänning och virkad väst
från Dublin.
Att Darlingen som vanligt skar sig till inredningen
 behöver jag ju inte berätta.
Han passar däremot perfekt in i baren i sina
jeans och svarta t-shirt ,say no more ! 



Nu ska jag packa klart ...
morgondagen tänkte jag tillbringa med Prinsar och Prinsessor.
Må så gott och
tusen tack för alla söta kommentarer och mail .
Ni är bara bäst som tar er tid att skicka en hälsning.

Kram Kram Bittan

9 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Så härlig dukning..och ser väldigt gott ut!!
Underbara bilder som alltid...
Förstår att du riktigt "myst" in dej i soffan nu...för att se på tv:n...hihi...
Ha en fortsatt underbar lördag..njut trots..speedway..!! Kram Annika

Home No.1 sa...

Halloj! Åhh jag är så hungrig och inte blev det bättre att jag kikade in här!!! Såå fint och gott det ser ut och jag skulle ge ganska mycket för att sitta där mittemot dig nu! Kram Annica.

Skogslyckan sa...

Vacker dukning!! Ha det nu så underbart på er resa, njut livet men det vet jag att du gör vännen!
Kram Pia

Gugis Pärlor sa...

Grattis till din så efterlängtade semester!Och visst tycker jag också att det är mer än schysst att du får välja stoppen på resan... Hälsa Darlingen det!

Kram och trevlig kväll!

Lyckoslanten sa...

Vilken vacker dukning! Det är verkligen att fånga stunden och njuta av blomstren när de finns!
Hoppas ni har god tid för alla stoppen under resan!
Ha en skön söndag! ♥

Elzie sa...

Nej vad gör det? Bättre att njuta av blommorna nu när dom finns. Tycker du hade fått till en fin dukning - rosorna förutan!!
Ha en skön dag tillsammans med arvingarna.
Kram Elzie

Efter behag sa...

Hejsan

Önskar er en härlig semester, kommer att sakna dej. Det blir ju roligare när du kommer hem, och kan berätta om allt som ni varit med om.

(dukningen är som vanligt vacker)

Puss och kram på er/Ann-Louise

Lena/isklockan sa...

Så fint du dukat. Jag hittade en affär igår på min shoppingrunda som hade mateusporslinet. Men hur ska man kunna bestämma vilken färg man ska ha. Vill ha både grönt , rosa , grått vitt och natur och den bruna :-))Heregud vad svårt.

Kram

Anonym sa...

Vacker dukning och så snyggt med de lila lyktorna och de cremefärgade hortensiorna! Hade hortensia tills med ormbunkar från skogen till kräftdukningen. Grönt och vitt/cremefärgat gifter sig fint tills och är fräscht.

Tommasi är ett gott vin som jag gillar lite dyrt bara men nu finns det från 89:- också upptäckte jag nyligen.

Så härligtr att du nu har din efterlängtade semester orörd framför dig.

Trevlig resa!

Kram Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin