tisdag 5 juli 2011

Gårdagens ilandsproblem....

Snart har rosen vuxit ihop över portalen

.... är löst.
För er som totalt missat vad det handlade om 
kan jag berätta att det började med att Moi ringde
SOS nödnummer tre gånger på typ 5 minuter igår.
Låter betydligt värre än vad det var.

Min telefon fick fnatt ..... vad jag än tryckte på
så ringde det istället upp just SOS.
Inte jättebra !
Om 18 dagar ska jag ändå byta telefon 
så det var ingen större panik.....
först.
18 dagar kan t o m Moi att stå ut 
med att ha simkortet i vilken
gammal mobil som helst.
Åkte in till Telenorbutiken där jag 
var övertygad om att jag kunde få hjälp
att åtminstone komma in i den för att tömma allt.


Efter 45 min i kö och erbjudande om att få
köpa kölappen till numret före mig för 100 spänn
fick vi äntligen komma fram till en trevlig säljare.
Men....... vad hjälpte det ?
Han lyckades inte lösa det !
Hem igen med ett tomt simkort och inget
av det lagrade på telefonen tillgängligt.
Hjäääääälp.
Dagens ilandsproblem !!!

Efter en utslängning på facebook , ett gäng mail
och turen att garagehyresgäster råkade ringa just igår kväll
är hör och häpnad nästan hela telefonboken återställd.
Vilken tur att dessa sociala medier finns när
man som Moi har ilandsproblem.
Den enda som inte svarade varken på
mail eller fb var bensinkoden,
den måste jag fixa en ny.
Dåligt att inte svara tycker jag:-)


Ville få lite sympatier på jobbet idag
när jag berättade om mitt " traumatiska"
i landsproblem.....
men fick bara undrande blickar och kommentarer.
Vem säkkopierar INTE telefonboken minst 1 gång / månad
2011 ?????
Finns det nån sån stofil som INTE gör det ?
Vaaaaaaa ?
Bara att räcka upp handen.
Åkej dårå det är Moi å nån panchis
med Doro..... läs Darlingen som INTE gör det.

From nu kommer även denna stofilen att göra det så
tack för tipset min bästa Emma :-)
Jag som faktiskt är sååååå noga med att säkcopa 
på dator , foton, bokföring mm 
hade inte en endast tanke på att
man kan gör det med telefonen.
Dumt ?
Jo I know !
I mobilen lägger jag in massor
när jag tänker efter ....
så from nu ......
japp Emma 1 gång / månad precis som datorn.



Avslutar med en kvällsbild 
nyss fotad här hemma.
Råkade berätta att Darlingen grillade ikväll i solen 
och vips hade vi de sötaste gästerna bänkade i solen.
Firade både att de har semester och att vi INTE fick
några  matlådor till oss imorgon.....
men vad gör det :-)
Middag kan man köpa .......
Prins och Prinsessa kan man muta
med grillat hih.
Imorgon åker de och lille "Truls"
till Gotland så vi får inte se dem på en hel vecka !!!

Ha en fortsatt fin vecka och
nu är alla mina ilandsproblem lösta bara så ni vet .

Kram Bittan

8 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Ja jisses vad som kan hända..jag är också en stofil då för inte säkerhetskopierar jag min telebok..hihi..inte ens EN gång!!

Ser såå mysigt ut med lite sol..här är det molning och regn!!

ha det gött! Kramis Sanne

hemma hos lilla mej sa...

Ojoj vad saker det kan hända.....Jag är också en stofil så här kommer en till .Hihi.Jag gör inte det heller!!!!Vad härligt ni ser ut att ha det isolen.Ha det bäst rara vännen.Kraaam Rita ♥

Lisas och Mattias Blogg sa...

Vad sa du att folk gjorde säkkopierade telefonen ? Hur gör man det !!
Hmmm det kanske är verkligen dags för mig eftersom jag använder min i jobbet varje dag. Skall genast synka den med datorn.

Ta hand om dig mn vän så syns vi snart igen.
KRAAAAAAAAM

Mys och hemtrevnad sa...

ojdå här säkras inget heller...hum...gott med grillat! kramis semlan

Elzie sa...

Ja, nog kan man bli lite undrande ibland över teknikens under!! Men det där med säkerhetskopiera telefonen? Hur gör man det? Aldrig hört talas om att man ska göra det så du får gärna berätta, haha.

Nu ska jag till affären och köpa mig en sallad (javisst är jag slapp, har istället putsat fönster här på fm!) och sen ska jag till jobbet. Puh! Det ÄR varmt idag.

Kramisar Elzie

Emma sa...

Haha sådär sa jag ju inte! :P Inte kallade jag dig stofil och jag sa bara att man KAN säkerhetskopiera, inget annat :P

Bittan sa...

KAN ...med stora bokstäver . Det var precis det du sa söta Emma :-)
Stofil tänkte du säkert hihi .
Ses på fredag.
Kram kram

emma sa...

Haha nej det tänkte jag inte :) Du efterfrågade min andra blogg - http://maalabro.blogspot.com

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin