torsdag 16 juni 2011

Tjuvstart av Midsommar


Ni som följde bloggen förra året
kanske kommer ihåg att
jag gjorde en blomsterkrans varje dag
i Midsommarveckan.

Kolla
om ni vill se 2010 års  Midsommarblommor.
Tjuvstarten för 2011 ser ni på dagens pics.

I år tänker jag inte vara så ambitiös med dagens krans
 utan nöjer mig nog
 med att plocka en bukett om dagen istället.
Igår ,redan veckan innan Midsommar blev det
en första bukett
 "Midsommarogräs" från vår skogsbacke i trädgården .


Denna första midsommarbukett passade bra ihop
med flaggan som är en ..... 
ära vare gud i höjden,
den har Prinsessan gjort i slöjden :-)



En björk och några jordgubbar också.....
sen är det bara sillen ,nubben och gästerna
kvar innan den riktiga Midsommarfeelingen
infinner sig på Skogssäter
2011.

Ses snart igen.
Kramelikram
från Bittan

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Kommer i håg när du gjorde dina fina kransar.Men lika fint med underbara buketter.Ja du är ju bara så kreativ och härlig underbara Bittan.Ha nu en skön torsdag vännen.Kraaam Rita ♥

Änglarna finns sa...

Det var längesedan jag gjorde midsommarkransar. Var när barnen var små. Men så mysigt!
Härliga bilder..midsommar är verkligen ngt speciellt..det inseer jag nu...el gjorde jag Verkligen förut..eftersom jag jobbat varje midsommar.
Ha en fortsatt underbar dag!
Kram Annika

Älskade pion sa...

Vilken vacker bukett,ljuvlig.Gött med jordgubbar.Ha en riktigt skön dag vännen.kram Ulrika

Anonym sa...

Så somrigt med den fina buketten med ängsblommor, flaggan och björken. Midsommar är det något visst med.

Både kransar och buketter är fina! Sessan Nellie har en krans som Nilla (Pennys house) har virkat.

Ha en fortsatt fin torsdag!

Kram Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin