lördag 25 juni 2011

Nedräkning och ?????


Nu behöver jag er hjälp......
VAD ÄR DETTA för något och vad
ska den egentligen användas till ?
Senaste shoppingfyndet  är
dessa två  ??????  i porslin.


Trodde först att det var
någon form av ljuslyktor  
men det funkar de INTE som,
eftersom de är helt igenstängda upptill.
Köpte samtidigt en väggkruka med
liknande målning.
Om de hade varit mer blåa hade
 det känts som något Grekiskt
nu får jag mer Provencefeeling
av dem.


Hur som helst så pryder de sin plats
på altanräcket bakom zinkbaljan
 med Darlingens vinranka
och snart matchande krasse.


Mer oreange ....
jag som egentligen är rosa/vit i blomväg
men då hade det inte passat ihop med
 övriga foton i inlägget :-)
Ända sen jag började fota på allvar ,
scrappa men framförallt blogga tänker jag i
konstiga hopmatchningar ......
eller när jag tänker efter så har jag nog
alltid tänkt så men numera har jag
ett forum att uttycka det i .
Inte bara färg utan även i motiv, kläder,
prylar ja i typ allt :-)
Är ni lika "galna" som Moi ?

Oreange var det ju .....
I alla år har det vid Midsommartid dykt upp
ett gäng liljor i skogskanten.
Plockade dem och lite annat till en matchande
bukett till de obestämbara porslins ??????




Idag har det verkligen varit en
bara vara dag.
Regn ute och mys i soffan inne,
med nätshopping :-)
Ni ska få se senvad det blev .....
nåt som jag velat ha lääääääääänge .

Så var det snart ny vecka
igen mina vänner.
Nu har nedräkningen börjat på allvar.
"Bara" åtta veckor kvar till
semestern och Viva La France .
Bäst att börja öva......

à bientôt encore

(vi ses snart igen)


♥Ta hand om er så länge ♥

Kram Bittan

4 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Jag har faktiskt ingen aaaaning... men fina är de på väggen! Fin helg ni verkar ha haft! Vi slappade inte precis igår så nu har ryggen tagit stryk... jag ska försöka mig på att ställa i ordning för kalas ikväll ;O) Ha en fin dag!

Kram Gugi

Mys och hemtrevnad sa...

vilken underbar bukett du gjort...kramis semlan

barbrok sa...

Jag har nåt liknande jag köpte i Spanien för 100 år sen och har varit helt säker på att det är lampetter, men jag kan ha fel....eller inte!
Hängde i alla fall upp en glödlampa inuti och det funkade. Har glömt bort den men när jag såg dina bild slog det mig att den borde ut och upp på väggen med nåt blommande i!
Kram Barbro

Anonym sa...

Ingen susning om vad det kan vara men de är dekorativa och pryder sin plats fint!

Fin bukett! Jag har en sådan orange lilja som smygit sig in i en av mina rabatter, har inte hjärta att ta bort den. Den återkommer varje år. Är ingen vän av färgen orange. Den fanns till leda på 70-talet.

Ha det bäst!

Kram Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin