fredag 6 maj 2011

Back in bakningsbusinessen


Hej mina vänner !

Hoppas allt är bra med er.
Det är ju fredag eftermiddag,
lite god mat med ett glas 
rosé väntar när Darlingen dyker upp,
så här det känns helt ok :-)
Även livet börjar rätta sig till, både med ryggen 
och bakandet.
Ni som varit med ett tag kanske kommer ihåg
mitt totala bakmisslyckande med de äckelgröna 
cakepopsen sist jag bakade.
En gång och aldrig mer !!!!!
Tack o lov för mitt självförtroende blev 
gårdagens/dagens bakning helt ok ,
om inte annat såg de skapligt smarriga ut
 och enligt gästerna idag så var de det.
Nu är jag back in bakningsbusinessen igen.
Det finns så det räcker åt er med så
välkomna  till kafferepet på 
Skogssäters glasveranda nuuuuuuu :-)


Tog lite tid att göra men det var det värt.
En browniebotten  på
hasselnötschoklad,florsocker,ägg,smör och mjöl
 över det ett lager med philadelphia,florsocker,ägg och vanilj.
Låt stå kallt över natten.
Till sist grädde blandat med vinbär,hallon och florsocker
och garnerat med färska jordgubbar.
Citronmeliss hade inte varit fel,
men har man inte det får det duga  med en kvist murgröna
och några jordgubbar som extra dekoration.



Porslinet är Prinsessans
söta Engelska Vintage Rose som
jag har lånat dagen till ära.
VILL HA det med .

De små fyllda kakorna som ligger bredvid 
är Prinsessans verk,morgondagens cupcakes.......
whoopies heter dem, liknar macaronisar men 
mycket smarrigare med en rosa  fluffig
smörkrämsfrosting emellan.

Kommer ni i tid kanske det finns 
några såna kvar också.

Ha det så bra alla ni
som tittar in här så ses vi snart.

♥Kram fr Bittan♥




8 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Åhh guud så gott det ser ut! Kommer direkt..hihi...
Vilken underbar servis..förstår att du lånade den..!!!
Ha en fortsatt härlig fredag..njut med mat och vin!
Kram Annika

Arja sa...

Halloj vännen! Skulle kommit direkt om jag kunnat. Lyser någon lampa i bilen... bromsarna. Hade vart något och speedat ner för din backe hahahaaa. Vilka underbara/ljuvliga bilder du visar..förstorade upp dom och satt med näsan och kikade när Kevin kom och frågade vad jag håller på med hihi. Servisen, kan man låna den? Och kudden, kan du skicka en bild på den hihi.så snygg! och till sist tårtpappret..var hittar man det? Kul att höra att du är på bena igen. Ha en fin fin kväll.
kram kram Arja ♥

Så Vitt Jag Vet sa...

Skulle ha lust att kliva in på kaffe hos dej ! Det ser så otroligt inbjudande ut !
Kraam
Sanne

Ninnis sa...

Det ser helt bedårande gott ut...snålvattnet riktigt rinner till....mums.

Ha en skön helg!

Kram Ninni

Änglarna finns sa...

hi hi...nej rosorna var inte från Mr...utan från en annan goding!!! Hi hi. Ha en skön fredagskväll..och tack för dina kommentarer!
Kram Annika

hemma hos lilla mej sa...

Mmmmm vad smarrigt det ser ut!Jag kommer direkt.Bara så himla söt och fin servis.Ha nu en skön och mysig kväll rara du .Kraaam Rita ♥

Anonym sa...

Mums så gott det ser ut! Härligt att både rygg och bakningen är tillbaka i en upprätthållande balans.

Prinsessans låneservis är *lovely* och tårtpappren likaså!

Imorgon ska jag upp tidigt taxin hämtar kl 04:30 och sen går bussen kl 05:00. Vi ska till Ullared, dottern, äldsta barnbarnet och lilla Nova 4 mån. En lång dag väntar oss och dessutom på en lördag men fanns ingen annan passande dag. Tror ändå dan ska bli lyckad!

Ha en fortsatt mysig fredag med god mat och rosé.

Fredagskramar Renate

Michelle´s Passion sa...

Vilket underbart porslin, vill oxå haaaa!!! Ha en underbar helg, kram Michelle

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin