tisdag 12 april 2011

Vårfix på Skogssäter

Vårplantering  2011 i konservburk

Hej !

Först vill jag bara tacka för alla kommentarer och mail
efter gårdagens inlägg.
Ni är för söta :-)
Jag lovar att meddela 
så fort jag vet vilket nummer 
vi är med i .

Lyckoängel inhandlad nittonhundraaldrig på tivoli i Köpenhamn bara för att hon såg ut som mig :-)

Igår hade vi storfixningen Hubert ute i den ljumna 
vårkvällen .
Eller vi och vi ......
Darlingen fixade det jag talade 
om att han skulle fixa
och jag fixade annat.

 B l a en tvåveckorsmatsedel
och handlingslista till det.
Något jag tänkt göra länge och ska fortsätta med
för att äntligen få någon struktur 
på drattelhandlandet också.
Gissa om jag kände mig nöjd :-)


Mer vårplanteringar 2011 i säckväv

 Efter lite tjatande bar Darlingen 
fram den fina danska rosen
som vi köpte på Livsstilsmässan på
Ledreborgs slott förra året.
Den fick sig en uppfräschning och  flyttade ut 
i hörnet på altanen.




För att vakna till minus två i imorse 
och jag fick "nästan" skrapa rutorna på bilen.
Spolarvätska och full värme funkar
lika bra som isskrapa
när man bara har en arm :-)
Rosen klarar några köldknäppar men hade jag vetat 
det när det var plus tjugo på eftermiddagen
hade den nog fått bo kvar i lekstugan en natt till.
.
Bergakungens sal , bara kronan är på plats än så länge

Fotade i solen .
Här ser ni ett av de kallare hörnen av trädgården
där det fortfarande ser sunkigt ut.
Gräset har  faktiskt börjat skifta i grönt
där solen ligger på lite mer.
Ljuskronan har hängt ute i granen 
vid Bergakungens sal hela vintern. 
Nu är det hög tid att fixa till där 
med möbler och sänghimmel.
Får se om jag kan "arbetsleda" det
lilla fixandet i kväll.
Eller så känner jag på mig att 
"någon" kommer hit och vill byta däck.
Med Prinsens och  Prinsessornas 
bilar  har Mr Handy Man "bara"  fem  att byta på.
Tur att han har muttermaskiner och
allt annat som man behöver
( inte fasen vet jag vad man behöver men
det brukar inte ta så långt tid , det som tar tid är att flytta
upp däcken på garagevinden däremot)
Ha det så bra 
och passa på att njuta av våren......
jag plockade vitsippor häromdagen.
Blåsippor ena dagen 
sen pang i värmen så var det fullt med vitsippor
dagen efter.

Visst är det härligt ?!

Ses imorgon då har jag ledig dag efter helg 
,det är härligt det med :-)

♥Vårkramar från Bittan♥



5 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Din lyckoängel ser för härlig ut !
Ha det bar !
Kraam
Sanne

Så Vitt Jag Vet sa...

Det skulle nog vara: Ha det bra!
Kraam

Cathrin sa...

Tjabba!! Knasluvan här;-)....lovar att tänka över saken om bloggeriet.

Underliga sammanträffande.....ha,ha,ha ni måste träffats i skidspåret.

Gud vad roligt med repotaget, GRATTIS. Den tidningen måste man ju ha.....den oxå.

Ha det gott på din lediga dag vännen. Kram Cathrin

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina planteringar du har fixat till .Bara så underbart med lite färg nu.Ja din lykoängel var ju bara så söt.Ha det gott rara du Kram Rita ♥

Anonym sa...

Gillar planteringar i konservburkar! Din lyckoängel är så söt och ett härligt inslag. Säckväv är inte heller dumt!

Ett bra fixareteam är ni (tror jag nämnt det tidigare).

Ha det gott världens bästa Bittan!

Kram Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin