torsdag 14 april 2011

Siffer pyssel


Hej mina vänner !

Vad pysslar ni med ?
Själv så pysslar jag med
siffor, siffror och siffror.
Årsbokslut i lilla fastighetsbolaget igen !!!
På måndag är det dags.
Hur gick det till ???
Ringde revisorn häromdagen 
och kunde inte fatta att det
är ett år sen sist ,
ja inte sen vi träffades 
utan sen förra bokslutet.
Då var jag precis nyopererad första gången.
Vart tog det året vägen ?


Jag är klar med all bokföring utom
en post som var lögn att få ihop.

Då dök Prinsen upp så lägligt igår kväll.
Han fick hjälpa sin stackars mamma
med den "högre matematiken"
under tiden Darlingen bytte däck på hans bil.
Tur att man har en ekonom i familjen.
Nachos och ett däcksbyte mot
experthjälp tycker jag är ett bra byte .


Dåligt med pysselpysslandet är det 
för tillfället här,
det enda jag pysslat med är 
som sagt siffror
och några askar.
En av dem ser ni på bilderna.
Skönt när måndagen är över då kanske
pysselinspirationen infinner sig igen hoppas jag.


Klossar har jag gjort ett gäng tidigare ,
de har varit uppskattade att ge bort
eller köpa och ge till sig själv :-)


Pyssla ute är inte fel det heller .
Sakta men säkert plockas grejer fram 
och i trädgården finns det massor att göra
Hoppas på värme i helgen,
blir det vårväder får det nog bli utefix och grillning istället
för inne pyssel.



Spegellampetterna har kommit på
plats på planket som synes.
Alltid något.

♥Ha det bäst♥
Kram från PysselBittan

8 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Pysslar väldigt lite idag...
Blev sugen på pannkakor dock...
*ler*
Kramen på dig!
Mimmi

Drømmen om en romantisk hage. sa...

Så utrulig skjønn den esken din var!! <3
Liker også veeeldig godt headeren din. Kjempeskjønn!!
Ønsker deg en herlig dag.
Hilsen fra Catharina

Änglarna finns sa...

Härligt med lite pysslande!
Ja du vart tar tiden vägen...änvänder alltid det min pappa sa till mej...Annika se ett år framåt..och det är oändligt..men se ett år bakåt..och du ser hur fort tiden har gått!
Kloka ord....
Önskar dej en fortsatt härlig torsdag....
Kram Annika

Ps...Tack för gulliga ord...i ditt förra inlägg...det värmer!!!

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt det låter.Läser jag tokigt idag har du börjat göra klossar som man kan beställa av dej?Ja nu blev jag ju nyfiken!Ja tiden bara springer iväg.Önskar dej en mysig dag rara du Kram Rita ♥

Älskade pion sa...

Vad fint du pysslar,din lilla "pysselmaja":;)Skönt att ha en matematiker i familjen.;)Ha en fin dag vännen.Kramar Ulrika

Gugis Pärlor sa...

Ikväll kom mina pysselgrejer äntligen fram ;O) Här har jag velat fram och tillbaka i veckor! Påsken kommer sist och slutligen emot med stormsteg... Siffror och blankettifyllningar skulle kunna göra mig spyfärdig. Absolut inget JAG gillar! Fin ask du har pysslat med! Det finns nog inte en chans att ditt pysslande tar slut... Du är ju född till det!!

Kram Gugi

Så Vitt Jag Vet sa...

Det är ju bra att emellan hamna att pyssla sånt som inte är så roligt, då smakar det extra bra att pyssla på riktigt !
Kraam
Sanne

Anonym sa...

Just nu har det inte blivit så mycket pysslande har hela veckan försökt att kurera mig från min förkylning.

Nu är jag riktigt trött har nyss fått distanshealing.

Så lägligt din Prins dök upp och ett bra byte var det! Inte dumt med en matimatiker i familjen. Siffror är inget jag är speciellt förtjust i. Jag har alltid varit mer lagd åt det språkliga hållet.

Dina askar är så söta!

Tiden går alltför fort den bara rasslar iväg och ju äldre man blir desto fortare tycks den gå.

Jag hoppas också på värme och en fin helg.

Nu ska strax John Blund få ta mig till drömmarnas land.

Nattiskramar Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin