lördag 16 april 2011

Mot trolldom....


Såg ni de rosalila blommorna 
i förra inlägget ?
Igår när jag var nere i min lilla skogsbacke
och plockade vitsippor
upptäckte jag vad jag höll på att missa i år.


Nämligen tibasten.....
vi har några gamla buskar på osynliga ställen 
i trädgården och jag brukar alltid plocka
in  kvistar varje vår.
Oftast blommar de medan det är snö kvar och
så har det nog varit i år med.
Nu var de redan nästan överblommade.
De påminner om syrener fast
tibasten blommar direkt på
kvist, med nästan inga blad
och lär vara giftig enligt grannen.




Hittade lite intressant fakta om vad man kan ha 
Tibast till.....
används mot all slags otyg såsom
flugor,löss,ormar och trolldom....



Mot trolldom .....jag tyckte att det stod till ........
Därför provade jag direkt 
och se det funkade,
bara att trolla fram nybakade focaccia
Dessutom i matchande färg.



Även lila chips funkade .......
men sen tog trolldomen
i blommorna slut.



Så dumt att jag gjorde i fel ordning  !!!!!
Provade med att ställa fram
sparbössan som jag har fått 
av bästa G ......
men nån rich bitch har den inte blivit .

Inte en endaste liten ynka femhundring trollades dit.
Synd att jag inte började med det istället .
Bröd kan man alltid köpa och mer chips
behöver jag verkligen inte
till beach 2011 , som nu är 2012.


Ha en fin dag ....det ska jag ha.

Grillning och lördagsmys med
Prins och Prinsessor  blir det
på Skogssäter.

Men utan dans ,
om inte Tibastens trolldom återuppstår
och trollar bort
Darlingens båda träben och
stenhårda handkramande.
 Inte ens Joe Labero skulle kunna fixa det
så risken är väl inte så stor.....
 Eller ...... Prinsen kanske  är
sugen på en svängom med
mamsen ?
Den risken är nog ännu mindre  haha.
Bugg med snabeldraken är nog så
nära  att dansa Moi kommer.
Den ställer alltid upp konstigt nog :-)




Kram från Trollpackan

10 kommentarer:

Arja sa...

Hahahaaaaaaa, du lilla trollpacka!
Här firar jag redan hihi.... men hahahaaa du är la för skön. Den där Rich Bitch vilken passande sak hemma hos dig. Hopas att ni överlever kvällen ;O)
Ska ni med och äta eller åker ni hem efter shoppingen (b-träffen)?
Jag är med hela dagen/kvällen också har jag tänkt.
Vi höres hahahaa goa du :O)kram ♥

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Vi blev så glada att du kommer på bloggträffen. Det ska bli så roligt att få träffa en kreativ och konstnärlig liten trollpacka som du.
Ha en riktigt skön helg!
Kram Anette

Elzie sa...

Jaså, det var tibast den vackra blomman. Skulle frågat men glömde bort det.

Den där sparbössan hade nog inte blivit bitchig här heller. Just nu försvinner pengarna i rasande fart tycker jag. Ändå handlar jag inte. Konstigt...!!!

Hoppas du får en bra lördagskväll med familjen.
Kram Elzie

Änglarna finns sa...

Ha ha...härlig du är när du skriver!
Ja tibasten ser verkligen ut som syrener. Vacker....
Tänka sig...solen kom hit också..men blåser orkan..värmer upp inför Blåkulla..hihi...
Ha en underbar fortsättning på lördagen!!
Kram Annika

Lena/isklockan sa...

Vad kul att se hur tibast ser ut. Har nämligen aldrig sett det. Tack!! Kram

hemma hos lilla mej sa...

Hejsan lilla trollpackan!Vad fint det var med tidbast så snyggt ser ut som syren.Underbart inlägg och fina bilder med massa ögongodis.Ha en härlig kväll rara du .Kram Rita ♥

Gugis Pärlor sa...

Hej i trollskogen! Jag har aldrig hört talas om tibast förut. Märklig växt som blommar så tidigt men fin... ;O) Tibast låter som kvast.. något som har med påsk att göra? Med trolleri vet man aldrig... när man minst anar är man trollbunden ;O)

Ha en mysig grillafton!

Kram Gugi

Anonym sa...

Nu är påskharen hemma. Det var riktigt kul att se dig och J igen. Synd at Mr T inte var hemma men jag hoppas vi ses snart. Alltid like kul att träffas och tur att jag lyckades med att träffa rätt med mina leveranser. Hem igen så vägde min resväska 25Kg och endast tre av dom var skor och kläder ;-). L har ingen aning om var det finns i påskägget till henne och läser hon inte detta så vet hon inte ens att det finns ett påskägg till henne. Ha en fortsatt underbar helg. Kram från M

Livsnjutaren sa...

Jag tycker vi åker ihop. Maila mig fia_eng@hotmail.com ;)

Lisa och Mattias Blogg sa...

Hej du !!
Hoppas du har en mysig helg :) Måste bara skriva här med såg en kommentar ;)

Nu har jag lästa din kommentar lilla M :) NU VET JAG ATT DET FINNS ETT PÅSKÄGG, vart har du det ?

Kraaaaaaam

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin