lördag 5 mars 2011

Fest och en annorlunda samling :-)


Hej hopp !

Här håller jag på med festfixande inför kvällen
men nu var det hög tid att ta en paus.

Ni ska få menyn en annan dag om den blir bra vill säga ......
vet att åtminstone tre av gästerna läser bloggen
och tänkte att det skulle få bli en överraskning.
Vi testade förrätten igår kväll som
fredagsmys och den blev jag nöjd med i a f .



Istället för mat och fest blir
dagens ämne något
egentligen helt meningslöst.
Något som får mig lycklig
eller lurad beror på hur man ser det.
Jag väljer att bli lycklig :-)

Jag ääääälskar fina påsar med silkepapper i
och förpackningar,
men enbart kraftiga påsar ska det vara.
Såna där fina som man "får" i roliga butiker,
oftast utomlands .
Eller möjligen i de butiker här hemma
som man inte precis handlar i
varje månad.


Inga tråkiga tunna påsar med ful logga utan
lite speciella krävs för att de
ska få bli kvar och användas till
något kul..
Vad som är speciella har varierat genom åren
men favoriterna finns kvar sen länge.
 
Halva grejen är absolut "utsidan ".




Jag sparar de som är speciella i min "emballagesamling".
För att de ska få hamna i samlingen måste de vara
kraftiga och ha "rätt färg och rätt tryck".

Detta är en samling som används till olika saker.
b l a förvaring i garderoben, bilen och pysselrummet.

Nu har det tillkommit några nya.
Färgstarka kraftiga påsar från USA.
Vad dessa rosa/röda ska användas till är inte
riktigt utrett än :-)





♥Ab imo pectore-av hela mitt ♥

Imorgon ska ni få se vad
Darlingen hittade på
när han "städade" garaget.

Inte blev det städat precis ,
men vad gör det när det
när det blir "presenter".

Kram Bittan

2 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Hej i solskenet!
Ha en underbar fest..blir nog en fantastisk dukning tror jag! Ser fram emot menyn....
Ha det gott!
Kram Annika

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt det låter ♥ Blir säkert en kanon kväll .Undra vad det blir för meny.Yes nu blev jag nyfiken.....Ha det gott vännen.Varm kram Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin