onsdag 26 januari 2011

En lyxig dag.....


.......hade jag igår :-)

Tillbringade dagen  hos min bästa C
i hennes underbart vackra hem.
Supergod lunch, fika ,skvaller och massor med heta
Miamitips eftersom hon kom hem därifrån
för några veckor sedan efter en 3 v lång resa dit.
Snaaaaaaart är vi där me'.
Tiden bara flög iväg som vanligt
när vi träffas.


Fisksoppa,aioli och bröd till lunch

Eftersom denna vackra kvinna totalvägrar
att bli fotad får ni istället spana in lite
bilder från hennes hem :-)

Hela hemmet är otroligt varmt och smakfullt
inrett i två etage.....
(eller tre egentligen om man räknar noggrant )

 .....med obruten Vätterutsikt ända till Visingsö !!!!


Trots att det är öppna ytor ,vitt,vitt.vitt och stort känns 
det ombonat ,varmt och inte det minsta kalt.

Citonpaj
Kaffet och en smarrig citronpaj med grädde, 
jordgubbar,hallon och vinbär intogs på 
översta våningen.

Lyx lyx :-)

Att jag sen fick världens blombukett 
 av henne (se översta bilden )
när jag skulle åka gjorde inte precis
att dagen kändes mindre lyxig :-)

Resten av veckan fortsätter likadant ......
dvs med med en massa sociala aktiviteter
inplanerade.
Två  träffar med gamla barndomskompisar,
en med jobbarkompisar, tjejträff på restaurang på fredag
och middag hos goda vänner på lördag.
Däremellan ska sjukgymnasten ,
lite resefix och ett välbehövligt
frissabesök klämmas in.
Skönt att inte vara sysslolös när 
man är sjukskriven :-)


Kram Bittan

P.S Tusen tack för igår  C , snart 
är jag reparerad i axeln då
är det äntligen dags för en tennismatch.



6 kommentarer:

Älskade pion sa...

Vilka mysiga dagar du har.;)Vilket underbart fint hem.Ha en skön dag vännen. Kram Ulrika

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar tisdag du hade.Bara så himla underbar.God lunch och god fika trevligt sällskap och en helt underbar bukett blommor med dej hem.Underbart hem din väninna har.Vad härliga dagar du har framför dej......Ha nu en fin onsdag rara du .Varm kram Rita ♥

Anonym sa...

Tacks själv Bittan för igår, som vanligt lika trevligt att träffas, o tack för vackra tulpaner !ska försöka ladda för en tennismatch, ha en underbar resa till Florida
Kram Cajsa

Gugis Pärlor sa...

Vad mer kan man sakna en dag som denna? Så klart inget... Du fyller dina dagar väl med allt från spa till mysiga bjudningar ;O) Ha det fortsatt gott i veckan!

Kram Gugi

Lisa och Mattias Blogg sa...

Hej min vän !!
Vilket fin hem din kära vän har.
Citronpaj vad gott det kanske jag skall göra i morgon.
Tack för ditt meja det är bra att du är på mig för då händer det grejor ;)
Saknar dig massor ja en skype låter jättebra, fredag ser ut som du har mycket på men kanske på måndag ?
Jag jobbar med på fredag skall ha fredagsfika.

Hoppas du är bättre i din förkylning min vän
Här kommer en stor kram från mig.
KRAAAAAAAAAAAAAAM

Anonym sa...

Gokväll!

Vilken underbar guldkantad dag med härlig lyx du haft! God mat, trevligt sällskap och blommor att ta med hem.

Vackert hem din väninna har! Härligt att kunna fylla sina dagar med så mycket av livskvalitet.

Varma nattiskramar Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin