måndag 24 januari 2011

Bless this.......kitchen

Lökkorg köpt "nånstans" på "nån" utflykt
Hej på er !

Måndag morgon .....och en fullspäckad vecka
att se fram emot.
Har lyckats med att bli både förkyld
och fått ont i halsen i helgen.
Men eftersom mycket roligt är inplanerat 
i veckan gör det inte ett dugg.
Även alla söta kommentarer och mail som
jag fick igår på inlägget om
Kollektion "Less is bore"  gjorde mig
 så uppiggad att jag genast kände mig mindre krasslig.
Tack tack :-)

Konsoll från "på landet butik" mitt i Skåne
  På inredningsfronten har köket fått
sig en liten vårmakeover i helgen .
 B l a genom en ny text som jag har stämplat
på en bit linne. Rolig eller osmaklig välj själv.
  
Tyckte den passade bra när 
Darlingen lagade maten både i lördags
och söndags :-)
Kors i taket !!!

Linnetext made by me

Som ni vet har vi ingen större
jämlikhet här hemma .

Jag ÄGER köket och tvättstugan 
och Darlingen ÄGER garaget och 
allmänna reparationer.
Mycket bättre 
att var och en gör det den är bäst på 
och tycker är kul.
Så har vi alltid resonerat och det har funkat
perfekt i alla år.
Att han gör allt det typiskt manliga
och att jag gör allt det typiskt kvinnliga 
spelar ingen som helst roll.

Gammal tallrikshylla

I lördags efter diverse listfixande,
uppsättning av gardinstång ( läs armeringsjärn ) 
och lagning av min limpistol fick han självmant för sig att
laga middag !!!
O M G 
Detta händer inte precis varje ÅR !!!

 Då passade den nya texten ypperligt :

BLESS THIS FUCKING KITCHEN :-)

Oval järngryta från Tomten på Bagaren och kocken

 Han fick äran att "låna" min fina julklappsgryta.
Den stora ovala Le Creuset grytan
som  jag lääääääänge har önskat mig.
I år hade tomten äntligen fattat.

Maten blev för övrigt bara sååååå god
 att han absolut kommer att få göra om det fler gånger .

Snabbare än vad han kunde ana.....
blev det fler gånger. 
Igår var det dags igen när jag låg nerbäddad i soffan
gnällandes över min "svåra förkylning" :-)

Kan ni tänka er .....matlagning två dagar i rad ,
 vilket betyder att det är två stora kors målade i kökstaket.

Igår blev det en annan god rätt om än liiiiiiite
starkare än lördagens.
Med betoning på liiiiiiiiiite !!!

I Thailand har vi några gånger lyckats beställa
  alldeles för stark mat ,sån som
ögonen tåras av när man närmar sig munnen med gaffeln.
Som man absolut inte ska dricka något till utan bara försöka
få ner lite bröd emellan och satsa på att överleva :-)
De rätterna var en baggis mot vad hans
välkryddade köttfärssås blev......

Men såååååå god .


Mateusporslin i färgerna sand och green

 Nu låter det som han är totalt
handikappad i 
köket vilket han absolut inte är . 
Bara att vi alltid haft en väl fungerande uppdelning
på hemarbetet.
Risken är väl nu att jag åker på att skotta snö,
klippa gräs eller nåt plättlätt som att byta
topplockspackning på någon bil .

Tazetter som har stått lääääänge

Ha en bra start på veckan.

Kramar Bittan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Otur att du blev förkyld, men du har ju god hjälp av Darlingen.
Ang arbetsfördelningen i hemmet håller jag med dej,den som är bäst på vissa saker o s v .Det har funkat hos oss i 54 år.

Krya på dej och Kram S

Anonym sa...

Bra med den arbetsfördelningen ni har! Man gör det man är bäst på.

Underbar är din Le Creuset gryta liksom din härliga linnetext.

Du får krya på dig!

Kram Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin