måndag 21 juni 2010

tema Midsommarkrans

 Hej alla !

Vad gör ni så här i början av 
Midsommarveckan?
Själv ligger jag och bara njuter i en solstol 
efter att ha förverkligat steg 1 av min temavecka.

En midsommarkrans .

Eftersom jag har tid till sånt 
pyssel nu när jag är 
sjukskriven tänkte jag göra 
en för varje dag ända fram
till finalkransen på fredag.


Måndagens krans blev mer 
som en bordsdekoration i lime och lite vitt.

Startade dagen med en sväng i vår vildvuxna "skog "
Där hittade jag allt jag behövde utom 
hosta bladen som kommer från en rabatt.


Man kan alltid hänga den på
en gammal tvättbräda.....



....lägga den på ett rabarberfat......



... eller hänga upp den på tvättlinan 
om man inte vill ha den på huvudet :-)

Imorgon kommer krans no 2
får se vad den ska innehålla ,nåt rosa kanske ?!

Ha en fantastisk dag och njut i solen

Kram Bittan

5 kommentarer:

Lisas och Mattias Blogg sa...

Vad fin den var, det skall bli spännande och få se tisdagens krans låter ju som min favorit färg. MEN jag ser nog mest fram emot fredagens krans, hoppas ni får en härlig midsommar.

Kram på dig
:)

Cathrin sa...

Härligt med den fina kransen!!

Gissa om jag är laddad inför ...ja du vet vad.

Kram Cathrin

Elzie sa...

Vilken härlig krans du gjort. Så snyggt med hostabladen som utfyllnad.

Såg att vi använt samma bild för prinsessbröllopet. Synd att man inte fick med en bild på själva bröllopet för DEN klänningen tyckte jag var så enkel och fin. (FÖr att inte tala om alla de andra klänningarna, om man ändå fick bära en sån nån gång - med den figuren!!).

Sitter och väntar på att gubben ska komma hem från Tyskland. Hade visst hänt en bilolycka utanför Höör så det tar väl lite extra tid. Tack och lov var det inte den bussen han sitter i som var inblandad. Sen i morron bär det iväg till Bergkvara. Ljuuuuuvliga semester!!
Kram Elzie

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Fin krans och kul och se vad du hittar på för fler kranser.
Kram Anette

Älskade pion sa...

Härlig krans du har gjort,ska bli spännande att följa ditt binderi fram till midsommar. ;) tack för dina alltid så rara ord inne hos mig. ha en skön vecka. Kram ulrika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin