fredag 11 juni 2010

Oplanerat är bäst...


Carpe Diem 
blir det i helgen.  
Vi bestämde helt oplanerat 
att vi stannar några extra dagar i 
Skåne eftersom 
köket inte kommer  förrän 
på torsdag nästa vecka.
  
Närå....helt oplanerad tur 
blir det naturligtvis inte. 
Ni som känner mej vet att jag är
" the Queen of planning and 
.......va fasen heter struktur på engelska ???


Vi har massor av planer givetvis !!!
Sofiero,en tur till Köpenhamn
Kisskonsert på Malmö stadion,
Kivik,rolig shopping 
och säkert nåt historiskt slott 
så är vi båda nöjda :-)


Har varit ute och fotat lite 
trädgårdsbilder i regnet idag. 
Det växer som bara den precis överallt, 
både gammalt och nytt.
 
Måste bero på extra omsorg  inbillar jag mej.
Trädgårdslandet 
 är superlättskött i år med 
grus och odlingslådor.


Massvis med bär ser det
också ut att bli .

 Vi har jordgubbar, smultron,rabarber,
blåbär,lingon,
björnbär både tagglösa nya och 
jättegamla med massvis med taggar
,hallon och alla sorters vinbär.


Nån gång är min plan att
dokumentera alla växter för 
trädgården är allt annat än
  "planning and struktur "
kan jag lova.


Men det är mysigt  med en 
kombo av välskött med 
stenläggningar och 
vildvuxet.
En annan dag ska jag visa
lite mer "vildvuxna" bilder.

Hittar varje år massar av "nytt"
kul i det vildvuxna som 
får flytta in i det skötta.


Avslutar dagens inlägg med en 
bild på den sena 
rhododenrdron
Äntligen börjar knopparna bli 
blommor.

Ha de bäst och glöm inte :

Carpe Diem
********************************

kramar fr Bittan

Ps Håll utkik i
helgen efter mina Carpe Diem inlägg
........jag har en plan :-)


1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt att åka till skåne.Gillar Skåne jättemycket.Var där som barn jättemycket.Fina bilder du bjuder på .Önskar dej en skön och härlig myshelg vännen.Kram Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin