onsdag 16 juni 2010

Betong ala Skogssäter......


...med romantiskt touch.
25 kg tog slut snabbt .



Hjärta gjort i pepparkaksform, 
vitmålat och dekorerat med 
en skylt med Latinsk text, spets, 
band och pärlband .



En skål med pärlkrona 
som man kan ha till typ 
allt från att plantera blommor, 
ha som godisskål 
eller sätta ett ljus i .

Gjord av en gammal 
sockerkaksform med en 
plastskål i . 
Kronan är  dubbel tvinnad 
ståltråd som jag gjöt fast.


Ytterligare en pepparkaksform 
i form av en ängel. 
Vitmålad och ståltråd med 
små stjärnor på virad runt sig. 
Passade bra tillsammans 
med Plättar i luften.


Det obligatoriska rabarberfatet blev 2 st.
Fint att ha med lite vatten
i eller bara som här några porslinsrosor .


Fler pepparkaksformar både små
och stora blommor som fått
lite olika romantiska dekorationer
i form av zinkskylt, flagglina , pärlor och spetsar.
Nästan lite scrapvarning :-)


Ett stort spetsfat på fot blev det också. 
Gjöt in kycklingnät
som armering och lät det hänga utanför för att sen 
vika upp det som en kant.

25 kg räckte till lite mer än detta 
men det är inte riktigt klart än , 
bäst att det får ligga tills imorgon .

Hoppas ni har haft en 
lika bra dag som vi har haft idag.
Äntligen sol och värme. 
Tänk vad allt i livet blir lättare då .

Imorgon ska T  börja med Prinsens kök så jag får 
väl ta mej en tripp dit 
mellan frissan och sjukgymnastbesök .

Ska även försöka fota lite 
Skåne shopping så ni får se vad 
som fick följa med hem därifrån.
Ha de bäst

Stenhård betongkram
från Bittan

4 kommentarer:

Joyforhome sa...

mycket fina ting du har gjort :)

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Du är riktigt konstnärlig. Jag skulle också vilja lära mig att gjuta.
Kram Anette

Lisas och Mattias Blogg sa...

Ni ser ut att ha haft en helt fantastisk semester, jag tror Mattias vart lite avundsjuk på er. Jag berättade även för Tomas och Annika dom vart bara lite avis dom med :)
Vad fina betong grejor du gjort, vilken fantasi du har, ibland önskar jag att jag kunde få bo i ditt huvud för några timmar så jag också får sådan bra idéer :)

Ser fram emot att få träffa dig snart igen. Ta hand om dig nu så syns vi snart igen.
Kraaaaaaam Lisa

Cathrin sa...

Perfekt....läng tänkt prova betong men det har inte blivit så, tankarna går fortare än handling, tänk om det ändå vore tvärt om, ha,ha.
Nu kan ju du vara min kursledare i beton, vi tar snabbkurs på tis.

Fin fina saker fick du till i alla fall.

Kram Cathrin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin