måndag 24 maj 2010

Mässa på Ledreborgs slott



Målet med bröllops trippen i helgen var
Ledreborgs slott och livsstilsmässan.

Vi kommer absolut att åka dit nästa år igen men 
då med större bil och mer danska pengar
( bara kontantbetalning och ingen bankomat där mitt ute på landet !!!! )
Det var så mycket fint att jag nästan 
glömde att fota på mässan men lite bilder blev det som tur var.


Spana in badhytten, helt underbar .Med tak i rotting och 
hopfällbar ser den ut som de som finns på 
stränderna i Holland och Tyskland fast denna var liiiiiiiite lyxigare.


17000 danska för ett slitet utställnings ex av 
den enklaste modellen var inte gratis precis.
Fotade massor så T har nåt att 
kolla på när han sk bygga en egen modell i vinter !!!???
Drömma o önska kan man ju alltid göra...


I denna monter gick allt i rött och orange  , 
spana in provdockan !!! 
Den hade jag lätt kunnat tänka mej i ett hörn av altanen.


Massor av kul inredning fanns det,
tur att det var sånt fint
väder för de flesta hade massor av grejer
utanför sina utställningstält.


T o m manspassning i ett 
gammalt omgjort slottsstall 
hade arrangörerna tänkt på.

 Bara män fick gå in dit men
jag var givetvis tvungen att smygtitta hihi.
Där inne fanns en bar,kostymförsäljning
tv spel , en storbildskärm med fotboll och lite annat smått o gott 
manligt.



Massor av vackra blommor och diverse roliga möbler
fanns det nästan i varje monter.



Vad sägs om dessa ljuvliga pioner ???


Med matchande jordgubbslikör.


Statyer, odlingslådor och fågelbad 
ja det fanns verkligen allt till trädgården.


Mycket hopsvetsat rostigt som T fick
lite bra å ha ideer till att konstruera själv :-)


Trippelfågelholkar......


...och givetvis maaaaaaaaassor av fågelburar.

Jodå, jag köpte en :-)



Eftersom bagagen var överfull, 
solen sken och cabben nere fick både 
den och resväskan åka säkert fastspända i baksätet.

Snart ska ni få se vad mer som inhandlades :-)

På återseende.

Kram Bittan

2 kommentarer:

Lisas och Mattias Blogg sa...

ÅÅÅÅ vad spännande det såg ju ut som ett ställe där jag kunde gå loss en hel del jag med, gud jag vart ju kär i den där tekannan jag och ¨lite annat med¨. När i augusti var den igen? Har jag tur så kanske jag kan göra en resa hem då och följa med dig.
Ja mamma och Anders kom både hit och hem. Mamma skall boka igen till hösten :) Men jag sa att då får du vänta för först skall ju mina kära tjejkompisar komma till mig ;)
Nu väntar jag på nästa besök som kommer nu på lördag skall bli skoj det är en gammal kompis från Sundvall :) Roligt!!
När kommer du och T igen vi hade så skoj vi saknar er :)
ta hand om dig nu och jag väntar med spänning på vad som skall komma i morgon :)

hemma hos lilla mej sa...

WOW vilket härligt place.Där vill man ju ha Allt.vad gott med jordgubbslikör.Vad spännande om vi nu får se vad som fick följa med hem.Önskar dej en fin tisdag vännen.Kram Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin