söndag 16 maj 2010

Kunga familjen 2 :-)


Tjolahopp !

Här kommer en hälsning från
Kungafamiljen af Skogssäter.

Solen kom hit igår em till slut ,
så både poolen och dammen blev
fyllda och fontänen sprutar.
Hela 8 gr i vattnet så nåt dopp blev det ......inte.

Ser ni den vita Prinsesskronan  i trädgårdslandet? 
 Den lånade jag från Prinsessans balkong för att testa på
den där grejen som Darlingen tillverkade häromdagen. 
Typ en hög piedestal av rostiga 
armeringsjärn och " nåt annat"  i järn som han svetsade ihop.
Me like :-)


Det var bara ett test med den vita .
Jag ska jag låna Prinsens Prinskrona 
som är rostig och passar bättre .
De har haft den på deras
balkong men kan inte ha 
den ute längre när de flyttar i juni.
 Då passar Drottningen på att låna
den på obestämd framtid.



Min egen Drottningkrona är precis 
som Prinsessans också vitlackad
men den är lite större och har en bulligare form är hennes.


Till sig själv gjorde Kungen givetvis
en kungakrona. Det gäller att va ödmjuk :-)
Än så länge står den på skåpet i vardagsrummet 
men frågan är om den inte 
ska få komma ut o rosta till sig lite.


 Glöm inte att kika in i början av veckan
då min utlottning dyker upp.
Nu har jag klurar ut vad det blir :-)

Ha de bäst alla Prinsar, Prinsessor, Kungar o Drottningar :-)

kram Queen Bittan af Skogssäter



4 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Härligt med kronor! Här finns de överallt och i helgen blev det inköp av FYRA nya!!!
Kom precis hem från en tur till halmstad, verkar som om det varit bättre väder här...
Simma lugnt! *ler*
Kram Mimmi

Elzie sa...

Jättefina kronor! Och nog bör det rostas till när herren i huset tagit sig såna friheter och gjort en bautastor en, hihi.

Ja, i helgen vart det egentligen meningen att man skulle varit i Norrland. Varför ska DOM ha +26,8 grader när vi bara har 10-11??? Så fruktansvärt orättvist, tycker jag!

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Huset vid ån sa...

Åh, Vilka fina o inspirerande bilder du bjuder på! Hoppas att du haft en Trevlig helg! Ha en bra vecka! Kram Therese

Lisas och Mattias Blogg sa...

Jag måste nog också äga några sådan kungakronor dom är ju så fina.
Ta hand om dig min vän
Kram Lisa

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin