söndag 27 december 2009

vardag igen.....



Jaha.....
så var julen över för detta året.  
Den gick snabbare än vanligt  
eftersom T gick på jour på juldagen .




Eftersom vädret har varit som det har 
varit ,har han redan haft flera utryckningar.

Så fort vi tänkt göra nåt så ringer 
telefonen och det är bara för honom att ge sig iväg.

Jag har  passat på att sitta med den sista bokföringen för året  

men var tvungen att sticka emellan med att göra klart 

Ängel resväskan 
som har stått halvmålad länge.





Den stora  
Paris resväskan 
har 
fått flytta ner i butiken så då behövde jag ha en annan 
i hallen där den stått.









Julhelgen har mest varit jobb 
för vår del känns det som, 
alltifrån  snöskottning både hemma och i stan 
till mysjobb i butiken.
Snöslungan fick gå varm  
eftersom det är 3 vägar att skotta dit.






Nu töar det igen . 
Så här monsterlikt såg det ut för en stund sedan .


Men det rasar hela tiden från taket så huggtänderna  har nog ramlat ner nu.

.


   

Rrrrrrrrrr eller grrrrrrrr 

nu ringer jourtelefonen igen !!!!!



Så var det med den söndags kvällen :-(


Vi firar jul vid tretton helgen istället !!!!!


Det enda som jag inte fick i julklapp var årets julklapp efter spikmattan 


nämnligen TID.


Kunde T få  

SNÄLLA BARN 
så kanske jag kan få

TID 

nästa år ..
Ett hett tips ;-)




Kramar från en gnällig  Bittan






3 kommentarer:

Elzie sa...

Nej, det är inte alltid det blir som man tänkt. Själv jobbade jag juldan så julen känns lite splittrad för mig också. Men det är bara att hugga i. Nyårsaftons kväll vet jag var jag är för någonstans i alla fall, hihi.
Jättesöt väska du målat.
Hoppas ni slipper mer snö. Här har den snart regnat bort. Men vi fick i alla fall en vit julafton.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Körsbärshöjden sa...

Härligt med snö...bara det får ligga och inte håller på att töa och frysa om vart annat..

ha en fin dag trots allt

Kram Eva

Anonym sa...

Tusen ack för ditt fina julkort! Står på hedersplats i köket. Snart kommer jag och hälsar på i din fina Carpe Diem affär. Kram Catta

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin