söndag 27 februari 2022

En omöjlig.......


Sista helgen i februari och ytterligare en månad har svischat förbi
i rasande fart mot mars och våren.
Vi började ju med att vara sjuka och eftersom den är kortare än övriga 
så är det väl inte konstigt att det gått fort.

Mars är för mej en av flera alldeles speciella månader 
för den allra sista dagen i månaden blev jag mamma för första gången.
Mars innebär ännu mer ljus och och ännu mer färg
och bara för det så kom jag på tidernas ide igår.
Efter ett par timmars jobb så har vi blivit med "växthus"........
ja eller i a f en början på en inglasad oas.
Av en omöjlig inglasad veranda ska det nu bli ett omöjligt växthus.
Fortsättning följer.




På tal om färg ja ......igår var det gult som gällde.
Gula tulpaner, tända ljus, solen som tittar in
och några citroner i en skål i köket och vips känns det redan som mars.



Toppade det med att plocka fram möbler och inta årets första utelunch. 
Lunchen tillagades på ytterligare en bortglömd och omöjlig apparat 
som dök upp längst in i skafferiet när jag organiserade om där..... 
nämligen smörgåsjärnet.
  En toast,juice och strålande sol bidrog ännu mer till dagens tema gult.




Ha en fin söndag.

Kram B 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar