söndag 16 augusti 2009

Utflykt.....





...till Storegården Country living i Alboga har vi varit på idag.

Kolla in den supermysiga butiken

HÄR .

Väl värt ett besök.

Underbar miljö mitt ute i "ingenstans " i Västergötland
och lika underbar butik uppbyggd
med olika rum, köket, salongen, badrummet mm.

Fiket på andra sidan vägen som tillhörde var i samma mysiga stil.

Där fick jag parkera T en stund.
2 stora kassar rikare och ett antal 100 lappar fattigare
åkte vi hemåt och oooooops
så lyckades
"vi"
hitta en loppis , oxå mitt ute i "ingenstans.

En liten kille stod utanför och hälsade alla välkomna.
Här finns något för alla familjemedlemmar sa han.
Även för han där i bilen som ser lagom intresserad ut frågade jag.

Han kollade på T en stund och svarade

Nääääää kanske inte för han , men för alla andra :-)

Stämde precis.

Lyckan var gjord när jag hittade ett
gammalt ställ till trärullarna med spets och band.
Hela 30 spänn fick jag betala och då ingick 2 trä rullar :-)

Hade plan att måla det men det får nog vara som det är .

ha en mysig söndagkväll ...snart är det ny vecka .

Kram Bittan

2 kommentarer:

  1. Hej

    Jag var inne o kollade deras hemsida i går kväll, gu va fina grejjor. Va hittade ni den andra loppisen någonstans? Jag blir så avis. Skriv upp alla dina loppisar så man kan få lite tips om man ska åka.

    Må gott/Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Hej igen

    Jag håller på att bli tokig....var kan man få tag i vaxat papper?sånt som är lite tjockare(du vet vad jag menar)
    Har du något tips! har kollat runt lite men inte hittat rätt. Vanligt vaxat papper finns, men inte det som jag vill ha.

    Ha de/Ann-louise

    SvaraRadera